سایز متن   /

جنگ کردهای سوریه به نفع آمریکا، مانع از خیانت آمریکا به آنها نشده است.

به گزارش کوردپاریز، “پیتر گالبریث”، نویسنده مشهور آمریکایی که کتاب و مقالات متعددی نیز در مورد کردها نوشته است، در واکنش به اقدامات آمریکا در شمال سوریه آن را خیانت به کردها توصیف کرد. این نویسنده طی مقاله‌ای با انتقاد از دونالد ترامپ او را همکار اردوغان معرفی کرد که قصد دارد کردها را در شمال سوریه نابود کند. وی نوشته که «ترکیه در حالی مدعی مبارزه با تروریسم است که خودش از گروه‌های  تروریستی جهادی حمایت علنی می‌کند. آمریکا نیز به همپیمانان کُرد خود خیانت کرد در حالی که در شکست دادن داعش مدیون آنهاست. دونالد ترامپ طی توئیتی عجیب اعلام کرد کردها «فرشته» نیستند، اما از آنها حمایت کنیم؛ در حالی که

بدون حمایت کردها برنامه آمریکا در مبارزه با داعش موفق نمی‌شد. با این اقدام ترامپ شهرها  و روستاهای مرزی کرد قربانی تجاوز ترکیه شدند».

گفتنی است پیتر گالبریث عضو سابق سنای آمریکا، سفیر سابق این کشور در کرواسی و مشاور بارزانی در همه‌پرسی غیرقانونی سال ۲۰۱۷ بود. البته وی اشاره‌ای به نقش اعتماد بیجای کردها به آمریکا نکرده است. بهتر بود این دیپلمات ارشد آمریکا که سابقه‌ بین‌المللی و معاونت سازمان ملل را نیز در کارنامه خود دارد، به استفاده ابزاری آمریکا از کردهای سوریه در جنگ با داعش بیشتر می‌پرداخت و در مورد سیاست آمریکا در عفرین نیز نکات بیشتری را ذکر می‌کرد. در ماجرای تجاوز ترکیه به شرق فرات، همانقدر که آمریکا و ترکیه باید محکوم شوند، کردهای سوریه و پ.ک.ک و نهادهای اقماری آن نیز شایسته سرزنش هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی