سایز متن   /

علیرغم اینکه پ.ک.ک در لیست سیاه آمریکا قرار دارد، واشنگتن برای حفظ منافع خود از ی.پ.گ حمایت می‌کند.

به گزارش کوردپاریز، کنسولگری ترکیه در هوستون آمریکا در صفحه فیسبوک خود پ.ک.ک را براساس اظهارات مقامات ارشد آمریکایی و به صورت مستند چنین معرفی کرده است: «ی.پ.گ./پ.ک.ک از لحاظ سازمانی و ایدئولوژیک یکی هستند. آمریکا برای سر این سه رهبر پ.ک.ک یعنی جمیل باییک، مراد کاراییلان و دوران کالکان ۱۲ میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. این گروه در لیست تروریستی ناتو و تعداد زیادی از کشورها قرار دارد. اما آمریکا بین پ.ک.ک و ی.پ.گ. تمایز قائل نمی‌شود. این گروه با نام پ.ک.ک در ترکیه، پژاک در ایران، پ.چ.د.ک. در عراق و پ.ی.د. در سوریه فعال است و ی.پ.گ. نیز شاخه مسلح پ.ی.د می‌باشد. این در حالی است که واشنگتن همچنان به ی.پ.گ. کمک می‌کند».

این کنسولگری ترکیه‌ای، افزوده است «لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه، در مورخه ۲۸ آوریل ۲۰۱۶ در کمیته خدمات مسلحانه از وزیر دفاع ‌پرسید: گزارش‌ها نشان می‌دهد پ.ک.ک/ی.پ.گ. یکی هستند یا حداقل روابط قابل توجهی با پ.ک.ک دارند. آیا این درست است؟ وزیر دفاع می‌کند نیز ادعای وی را تایید کرد».

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، نیز در گفتگویی تلویزیونی گفته بود: «آنچه ما به اندازه کافی دقت نکردیم این است که ی.پ.گ. با گروه مارکسیست کُرد پ.ک.ک ارتباط دارد که سال‌ها است ترکیه با آن مبارزه می‌کند». هون رابرت اس فور از کمیته روابط خارجی نیز گفته بود: «می‌توانم فقط یک چیز بگویم؟ ی.پ.گ. که مورد حمایت آمریکا قرار دارد کاملا به پ.ک.ک وابسته است».

جیمز جفری، فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف جهانی برای شکست دادن داعش، می‌گوید: »همان طوری که شما هم گفتید ی.پ.گ. شاخه پ.ک.ک در سوریه است. همان طور که آقای وزیر دفاع نیز دو سال پیش در سنا مطرح کرده و در کتاب حقایق سنا نیز وجود دارد، اساس یکی بودن پ.ک.ک و ی.پ.گ. واقعیت دارد».

همچنین کتاب «اظهاراتی برای ثبت، ارزیابی تهدیدهای جهانی توسط جامعه اطلاعاتی آمریکا» نوشته دانیل کوئتس، مدیر اطلاعات ملی منتشره در ۱۳ فوریه سال ۲۰۱۸ می‌نویسد: «یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ.)، شبه‌نظامیان کُرد در سوریه، بخشی از پ.ک.ک هستند». 

این در حالی است که حمایت آمریکا از ی.پ.گ در سوریه، همواره مورد اعتراض پ.ک.ک واقع شده است. ی.پ.گ و پ.ک.ک متهم به نقض حقوق بشر و آدم‌ربایی هستند. در همین زمینه، شبکه ت.ر.ت. در صفحه فیسبووک خود ویدئویی قرار داده که نشان می‌دهد یک جوان عرب اهل حسکه می‌گوید ی.پ.گ. او را به زور به عضویت خود در آورد. آنها تهدید کردند که در صورت عدم عضویت، خانواده‌اش را خواهند کشت. این جوان می‌گوید: «در راه رفتن به حسکه بودیم. از روستا به حسکه می‌رفتیم چون پدرم مریض بود. تروریست‌های پ.ک.ک راه را بستند. به من گفتند: یا باید عضو ما بشوی یا تو و پدرت را خواهیم کشت. مرا تحت فشار قرار دادند تا عضو شوم. مرا به راس العین بردند و به من سلاح و مهمات دادند. وقتی ارتش ترکیه از مرز گذشت، خودم را به آنها تسلیم کردم. خطاب به جوانانی که برای خوک‌های پ.ک.ک می‌جنگند می‌گویم: بیایید و تسلیم شوید.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی