سایز متن   /

تحلیل‌گر سیاسی ترکیه معتقد است عقب‌نشینی ی.پ.گ از مناطق شرق فرات، ماهیت تروریستی آن را تغییر نمی‌دهد.

به گزارش کوردپاریز، یک تحلیلگر سیاسی ترکیه‌ای در مقاله‌ای در سایت انگلیسی‌زبان «دیلی‌صباح» در خصوص ماهیت تروریستی یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) که یک نهاد اقماری وابسته به پ.ک.ک در سوریه است، نوشت: «ی.پ.گ. شاخه‌ای از پ.ک.ک و همانند آن مارکسیست-لنینیست می‌باشد. اگر ی.پ.گ. تحت فشار ارتش ترکیه و دولت سوریه و روسیه و از ترس قبول کرد تا عمق ۳۲ کیلومتری عقب‌نشینی کند، این اقدام ماهیت تروریستی آن را تغییر نمی‌دهد و همچنان به عنوان سازمانی تجزیه‌طلب برای امنیت منطقه یک خطر بزرگ است. آمریکا نیز با کمک و تسلیح این گروه شریک جرم است».

کلیچ کانات می‌گوید: «هرگونه تحرک این گروه تروریستی سبب از سرگیری حملات ترکیه خواهد شد و مقامات آمریکایی باید این را درک کنند». این تحلیلگر ترکیه حضور پ.ک.ک با نام‌های مختلف در شمال سوریه را برای تمامیت ارضی سوریه، ترکیه و دیگر کشورهای  منطقه خطرناک می‌داند و تاکید می‌کند سابقه آمریکا در حمایت از تروریسم نشان می‌دهد نباید تصور کرد حمایت آمریکا از این گروه تمام شده و در آینده از آن علیه امنیت منطقه استفاده ابزاری نخواهد کرد.  

همچنین یک روزنامه‌نگار دیگر به نام آیلین سکیزکوک نیز با انتقاد از آمریکا به دلیل اعطای ویزا به مظلوم کوبانی برای سفر به آمریکا در صفحه توئیتری خود نوشته است: «مظلوم کوبانی» از فرماندهان سابق پ.ک.ک است که دست‌هایش به خون ده‌ها انسان آلوده است. وقتی او درخواست ویزا کند، بایستی فرم‌هایی را پر نماید. اگر در فرم از وی بپرسند «آیا تاکنون مرتکب اقدامی‌تروریستی شده‌اید»، نمی‌دانم پاسخ مظلوم کوبانی چه خواهد بود».

خانم سکیزکوک «سیاست غرب به ویژه آمریکا در برخورد با تروریسم را دوگانه نامیده و آن را حامی ‌اصل تروریسم می‌داند و حمایت از تروریسم پ.ک.ک در سوریه را نمونه بارز آن معرفی می‌کند».

اما نکته جالب آن است که جدا از مقامات سیاسی و روزنامه‌نگاران ترکیه، مقامات سابق آلمان از جمله وزیرخارجه سابق این کشور نیز به تروریست بودن پ.ک.ک و نهادهای اقماری آن اذعان کرده است. زیگمار گابریل، وزیر خارجه سابق آلمان، در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی آلمانی اذعان کرد «اروپا جرات ندارد واقعیت را در مورد شمال سوریه بگوید. اما من می‌خواهم اعلام کنم که گروه ی.پ.گ. همان پ.ک.ک است و پ.ک.ک نیز هم در فهرست تروریستی اتحادیه اروپا قرار دارد و هم در چهار دهه گذشته جنگی داخلی را در ترکیه به راه انداخته است». وی در ادامه افزود: «تمام فعالیت‌های این گروه غیرقانونی هستند و مهم‌ترین آن قاچاق و توزیع مواد مخدر در اروپا از جمله در آلمان می‌باشد. لازم است مقامات اروپایی از بیان حقیقت خودداری نکنند».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی