سایز متن   /

وزیر خارجه روسیه بر همکاری میان کردهای سوریه و دمشق تاکید کرد.

به گزارش کورد پاریز، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد حملات ترکیه به شرق فرات اعلام کرد ترکیه نگرانی‌های مشروع دارد اما نتوانست این موضوع را با دمشق به صورت منطقی حل کند و بحث را به میز مذاکره بکشاند و حضور آمریکا و ائتلاف بین‌المللی نیز موضوع را بغرنج‌تر نمود. ما از چند سال پیش هشدار داده بودیم آمریکا می‌خواهد از کردها به عنوان ابزار علیه اعراب استفاده کند.

وزیر خارجه روسیه نیز بر راهکار مذاکره تاکید کرد و افزود «اوضاع شمال شرقی سوریه باید از طریق گفت‌وگو میان دمشق و کردهای این کشور آرام شود. روسیه از گفت‌وگو میان دمشق و کردها در شمال شرق سوریه حمایت می‌‌کند و جامعه کرد و دولت سوریه را به برگزاری گفت‌وگو تشویق می‌کند».

همچنین وی افزود: «برخوردهای ضدونقیض آمریکا با مسئله کردها می تواند کل منطقه را با چالش مواجه کند و لازم است تا از این مسئله اجتناب شود». وی اقدامات آمریکا در شمال شرق سوریه را ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت در مورد تمامیت ارضی و استقلال سوریه دانست و گفت آمریکایی‌ها در آنجا ساختارهای شبه دولتی ایجاد کرده و امکان موجودیت آنها را تامین کرده‌اند و فعالانه موضوعات موردعلاقه کردها را در آنجا پیش می برند که باعث اعتراض قبایل عرب زبانی شده که بطور مرسوم در این مناطق زندگی می کنند.

لاوروف افزود گفتگو بهترین گزینه بین ترکیه و سوریه است تا مشکل کردها در شمال سوریه حل شود. وی همچنین از ترکیه خواست منافع سوریه را در نظر بگیرد. گفتنی است روسیه و آمریکا نیز در نشست شورای امنیت با صدور قطعنامه علیه ترکیه مخالفت کردند و یکبار دیگر ثابت شد پ.ک.ک ابزار دست ابرقدرت‌هاست و این گروه نیز از کردها استفاده ابزاری می‌کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی