سایز متن   /


کارشناس لبنانی شبکه المنار بر همکاری عربستان، اسرائیل، آمریکا و گروه‌های مسلح کُرد تاکید کرد

لیلا مزبودی، کارشناس لبنانی از شبکه المنار به خوبی با فضای رسانه‌ای در منطقه و جهان عرب آشناست. او در مورد همکاری برخی گروه‌های کردی وابسته به فرقه تروریستی پ.ک.ک در سوریه با اسرائیل برای حمله به مواضع نیروهای بسیج مردمی در عراق، بر ابزار بودن آنها برای اسرائیل و آمریکا تاکید کرد و افزود هدف نهایی آمریکا و عربستان و اسرائیل، ناامن کردن منطقه و تضعیف قدرت ملی و نفوذ ایران است.

کوردپاریز: خانم مزبودی، اخیرا مقامات اطلاعاتی و نظامی عراق نیز تایید کردند که حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه حشد الشعبی از مناطق تحت کنترل نیروی سوریه دموکراتیک وابسته به پ.ک.ک در شمال سوریه صورت گرفته است. این همکاری با اسرائیل چه معنایی برای منطقه دارد؟

لیلا مزبودی: این نشان می‌دهد کردها ابزار دست کشورهای غربی به ویژه نماینده نامشروع آنها در منطقه یعنی اسرائیل شده‌اند. من نیز گزارش‌هایی در مورد انجام این حملات از شمال سوریه و مناطق تحت کنترل کردهای مورد حمایت آمریکا شنیده‌ام که نشان می‌دهد بدون هماهنگی با آمریکا این امکان وجود نداشت. هدف رژیم صهیونیستی این است که منطقه را بیش از پیش ناامن کند و در فضای ناامنی به دنبال اجرای برنامه‌های خود است. این رژیم خواهان تضعیف کشورهای مسلمان منطقه و تجزیه کشورهای اسلامی از جمله سوریه و عراق است. در این میان کردها را بهترین ابزار می‌داند تا مورد سواستفاده قرار دهد. اما کردها کردها فراموش کنند که دیر یا زود اسرائیل آنها را نیز خواهد فروخت. جنگ کنونی در سوریه سبب شده تا امکان کنترل کامل بر کشور وجود نداشته باشد لذا شمال سوریه به مرکزی برای تهدید علیه امنیت کشورهای همسایه تبدیل شده است.

کوردپاریز: در گزارش میدل ایست.آی در مورد این حمله و به نقل از مقامات عراق گفته شده که با حمایت مالی عربستان صورت گرفته است. به نظر شما عربستان به دنبال چیست؟

لیلا مزبودی: عربستان سعوی با حمایت از تروریسم، جهان اسلام را ناامن و بی ثبات می‌کند و عملا به دشمن مسلمانان به ویژه در خاورمیانه تبدیل شده است. رژیم حاکم بر عربستان نمی‌خواهد قدرت و نفوذ ایران در منطقه را تحمل کند و تلاش می‌کند با حمایت از گروه‌های تروریستی نفوذ و قدرت برای خود بخرد، اما موفق نمی‌شود. از طرفی این رژیم عملا به مجری برنامه‌های رژیم صهیونیستی تبدیل شده است و اگر گزارش مقامات عراق را مبنا قرار دهیم می‌بینیم پول نفت عربستان در خدمت دشمن مسلمانان یعنی اسرائیل قرار گرفته است. عربستان استقلال ندارد و صرفا به خاطر اطاعت کامل از آمریکا و اسرائیل است که می‌تواند ادامه حیات یابد. این اقدامات رژیم سعودی سبب می‌شود تا بیشتر مورد خشم مسلمانان قرار گیرد. از طرفی این اقدامات سبب شده تا عراقی‌ها بیشتر متحد شوند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی