سایز متن   /


وزیر کشور ترکیه آمار مربوط به درگیری با پ.ک.ک در سال ۲۰۱۹ میلادی را ذکر کرد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از شبکه تلویزیونی ان.‌تی‌وی، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه آمار مربوط به درگیری با پ.ک.ک در سال ۲۰۱۹ میلادی را ذکر کرد. سویلو گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، ۸۰ هزار و ۵۷۰ عملیات علیه گروه تروریستی پ.ک.ک انجام شده که در مجموع، ۶۳۵ عضو این گروه را بی اثر کرده است.
وی در ادامه افزود: برکناری ۳ شهردار دیاربکر، وان و ماردین، یک اقدام ضروری به منظور حفظ امنیت و ثبات ترکیه بود. ما ساده‌لوح نیستیم و به خوبی می‌دانیم که این سه شهرداری تا چه اندازه از این گروه تروریستی حمایت کرده‌اند. به همین خاطر لازم دانستیم آنها را برکنار کنیم. در این چند روز که شهرداران مزبور برکنار شده‌اند، حتی یکی از آنان حاضر نشد که در مقابل دوربین شبکه‌های تلویزیونی اعلام کند که ارتباطی با پ.ک.ک ندارد. اگر آنها واقعاً بی گناه بودند، می توانستند علیه پ.ک.ک موضع گیری کرده و اعلام کنند که یک شهردار مستقل هستند و کاری به آرمان‌های این گروه تروریستی ندارند.

وزیر کشور ترکیه در مورد مبارزه با مواد مخدر گفت: در سال ۲۰۱۸ میلادی کشفیات مواد مخدر ما ۲۵ درصد افزایش پیدا کرد و یکی از مهم‌ترین موارد آن، کشف نزدیک به ۱۹ تن هروئین بود. ما به خوبی می‌دانیم که پ.ک.ک در حوزه قاچاق مواد مخدر و قاچاق سیگار درآمدهای کلانی به دست می‌آورد و هر اندازه که مبارزه ما با مواد مخدر و قاچاق سیگار جدی‌تر و قاطعانه شود، شبکه مالی این گروه تروریستی، دچار ضعف بیشتری خواهد شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی