سایز متن   /


جنبش جامعه دموکراتیک کردهای سوریه در بیانیه ای در واکنش به برکناری سه شهردار کرد ترکیه عنوان کرد: دولت ترکیه به جای استفاده از فضای مثبت به وجود آمده بعد از پیام عبدالله اوجالان برای حل مسائل کردها جنگ با اراده ملت را انتخاب کرده است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری هاوارنیوز، جنبش جامعه دموکراتیک کردهای سوریه موسوم به  TEV-DEM در بیانیه ای با اشاره به برکناری سه شهردار کرد ترکیه از سوی وزارت کشور عنوان کرد: برکناری شهردارهای دیاربکر – وان – ماردین ضربه به اراده مردم کردستان ترکیه است. نه تنها این یک ضربه فاشیسم علیه دموکراسی است بلکه نقض تمام حقوق و قوانین بین المللی نیز هست. حاکمیت حزب عدالت و توسعه (AKP) با اتخاذ این رفتار یک بار دیگر نشان داد که به جای پاسخ مثبت دادن به پیام صلح عبدالله اوجالان در زندان امرالی برای حل و فصل مسائل کردها و استفاده از شرایط مثبت به وجود آمده جنگ علیه اراده ملت را انتخاب کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این وضعیت به معنی حمله علیه مردم ما، قتل عام و دستگیری و زندانی کردن های گسترده است. غصب شهرداری ها توسط اردوغان و حکومت ترکیه، برکناری نمایندگان ملت و دستگیری های گسترده به هیچ عنوان به اصول برادری و ارزش های انسانی خدمت نمی کند. این اقدام در راستای خدمت به پروژه فتنه و دشمنی میان کردها و ترک ها در ترکیه است. ما به عنوان TEV-DEM حمله آک پارتی علیه اراده مردم کرد را به شدت محکوم می کنیم. جامعه بین المللی، نهادهای جهانی و سازمان های حقوق بشری را برای فشار به ترکیه در راستای بازگرداندن شهرداری ها به صاحبان اصلی خود دعوت می کنیم. نهادهای بین المللی باید به مسوولیت های خود در این خصوص عمل کنند. پیروزی از آن ما خواهد بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی