سایز متن   /


مسئول تشکیلات اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) در شنگال با اشاره به وجود نیروهای مختلف در این منطقه تأکید کرد که هیچ گونه هماهنگی و همکاری میان این نیروها وجود ندارد.

به گزارش کورد پاریز، “حسین درمان” طی گفتگو با سایت خبری اس. ان. ان، اعلام کرد که در حال حاضر نیروهای ایزدی مقاومت شنگال ( وابسته به پ.ک.ک)، ارتش عراق، حشدالشعبی، حزب دمکرات ایزدی به رهبری حیدر ششو، نیروهای ایزدی وابسته به پیشمرگ های حزب دمکرات کردستان (پارتی) به فرماندهی قاسم ششو، در شنگال مستقر بوده و هر یک کنترل منطقه ای را در شنگال در دست دارند.

مسئول تشکیلات اتحادیه میهنی (یکیتی) در ادامه گفت که این نیروها با یکدیگر دچار اختلافات بنیادین و اساسی در ایدئولوژی و عملکرد بوده و هیچ گونه همکاری و هماهنگی میان آنان وجود ندارد.

همچنین گفت که تعدد نیروهای نظامی در شنگال موجب بی ثباتی و ناامنی در شنگال بوده و مانع از بازگشت ایزدی ها به محل سکونت خود در شنگال شده است.

وی تأکید کرد که اتحادیه میهنی خواستار تشکیل نیرویی مشترک از پیشمرگ های یکیتی و پارتی و ارتش عراق برای استقرار در شنگال و تأمین امنیت منطقه است؛ چرا که چنین اقدامی زمینه را برای بازگشت ۹۵ درصد از آواره های شنگال به این منطقه فراهم می سازد.

شنگال در ۳ اوت ۲۰۱۴ به اشغال داعش در آمده و نیروهای وابسته به پ.ک.ک و دیگر نیروها در جریان آزادسازی شنگال و به تدریج وارد منطقه شدند.

حمله داعش به شنگال موجب آواره شدن ۳۵۰ هزار تن از ساکنان شنگال شده و این آوارگان هنوز با گذشت ۴ سال از آزادسازی شنگال، در اردوگاه های آوارگان در اقلیم کردستان به سر برده و به دلیل وجود تنش های نظامی و سیاسی میان نیروهای مختلف شنگال و نبود خدمات رسانی و امنیت در منطقه قادر به بازگشت به محل زندگی خود نیستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی