سایز متن   /

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی با بیان این که صلاح الدین دمیرتاش با دستور PKK عملیات های خندق را اداره کرده است؛ گفت: دمیرتاش و PKK نخواهند توانست از قهر مردم کرد رها شوند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از روزنامه دیوار، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی با انتقاد از حکم اخیر دادگاه قانون اساسی ترکیه در خصوص زندانی کردن آکادمیسین هایی که بیانیه ای تحت عنوان بیانیه صلح را در محکومیت عملیات های ارتش ترکیه در مناطق کردنشین ترکیه صادر شده بود و نقض حقوق بشر دانستن این زندانی ها عنوان کرد: عقلمان، وجدانمان و تجربیاتمان مانع پذیرفتن حکم دادگاه قانون اساسی ترکیه می شود. ۱۰۷ پلیس، ۱۵۶ سرباز، ۱۵ مرزبان محلی و ۳۶ شهروند عادی در این روند جان خود را از دست دادند. هزاران نفر دیگر نیز مجروح شده اند. تمامی این ها در عملیات های خندق و سپری رخ داده است که صلاح الدین دمیرتاش با دستور PKK آنان را اداره کرده است. به برادری، برابری و آینده این کشور حمله کردند. خیلی عذر می خواهم زمانی که این آمار و ارقام مقابلمان هست و غم فرزندانمان در دلمان نمی توانیم “دلقک بازی کلمات” تحلیل های شیک ارائه بدهیم. فراهم کردن شرایط برای افرادی مانند دمیرتاش در راستای تحریف تاریخ بسیار ناراحت کننده است.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: تاریخ تسلیم عدالت و حقایق است نه فریب کاری ها. حقیقتی وحود دارد که نخواهند توانست بر آن سرپوش بگذارند و آن این است: ملتی که در مناطق کردنشین بعد از عملیات خندق خانه هایشان توسط PKK اشغال شده و محل زندگیشان ویران شده و به آتش کشیده شده؛ علیه PKK موضع اتخاذ کرده اند. دمیرتاش و PKK اکنون تلاش می کنند تا از این وضعیت رهایی پیدا کنند. به آرامشی که اکنون در مناطقی که آنان به آتش کشیده شده و ویران کرده اند حسادت می کنند. ما این را درک می کنیم ولی PKK و دمیرتاش از قهر ملت نخواهند توانست رهایی پیدا کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی