سایز متن   /

عثمان اوجالان در اظهاراتی با هشدار به کردهای ایران در مورد خطر پژاک از تهدید خود و خانواده اوجالان به مرگ توسط پ.ک.ک پرده برداشت.

به گزارش کورد پاریز، در پی اقدامات اخیر پ.ک.ک و افزایش شدید نارضایتی‌ها از اقدامات خشونت آمیز آن، پ.ک.ک در اقلیم کردستان نیز اقدام به تاسیس «نیروی دفاع ذاتی» کرده و در پیامی ‌اقلیم کردستان را تهدید نموده که علیه آن وارد جنگ خواهد شد.

هفته‌نامه «باس‌نیوز» طی مصاحبه‌ای با “عثمان اوجالان”، برادر “عبدالله اوجالان” و عضو سابق شوای رهبری پ.ک.ک، به بررسی آخرین تحولات مربوط به اقدامات خشن این گروه پرداخته است.

برادر رهبر پ.ک.ک در این مصاحبه گفت: «به عنوان عضوی از خانواده اوجالان باید بگویم پ.ک.ک خانواده ما و برادرم یعنی محمد اوجالان را تهدید به مرگ کرده است. این تهدید زمانی رخ داد که پ.ک.ک نمی‌خواست اخباری از آخرین دیدارهای خانواده با اوجالان، منتشر شود. به همین خاطر خیلی صریح آنها را به مرگ تهدید کرد».

وی افزود: «قبل از انتخابات استانبول، “دکتر علی کمال اوزجان” با “عبدالله اوجالان” دیدار کرد و نامه وی به افکار عمومی ‌ترکیه را منتشر نمود. عبدالله اوجالان خواهان این است مسائل کردهای هر کشور در چارچوب همان کشورها بررسی شود نه توسط غربی‌ها یعنی اروپا و آمریکا».

عثمان اوجالان می‌گوید: «من بعد از این دیدار، با شبکه ت.ر.ت. کردی ترکیه مصاحبه کردم و این مصاحبه با واکنش‌های شدید و تند پ.ک.ک همراه شد. آنها به دروغ گفتند وقتی عضو پ.ک.ک بودم ۷۴ نظامی ‌ترکیه را کشته‌ام. خلاصه حرف‌های من در آن مصاحبه این بود که سرکردگان پ.ک.ک در قندیل مشروعیت ندارند تا در مورد مسئله کُرد سخن بگویند. وقتی محمد اوجالان به ایمرالی رفت، پس از بازگشت وی منتظر ماندیم بیانیه صادر کند. محمد اوجالان، دلیل عدم صدور بیانیه و انتشار محتوای دیدار با عبدالله اوجالان را تهدید پ.ک.ک خواند.

وی در ادامه افزود: چهار سال است پ.ک.ک و قندیل، دیگر به حرف های عبدالله اوجالان اعتنایی نمی کنند، از اوجالان در ساختار پ.ک.ک فقط یک نام باقی مانده ‌است. ه.د.پ (حزب دموکراتیک خلق‌ها، شاخه سیاسی پ.ک.ک در ترکیه) نیز دیگر اوجالان را به رسمیت نمی‌شناسد. هم پ.ک.ک و هم ه.د.پ بر خشونت تاکید می‌کنند. پ.ک.ک از نخست وزیری مسرور بارزانی نیز حمایت نکرد و علنا با اقلیم کردستان دشمنی می‌کند. پ.ک.ک دشمن همه مناطق کُردنشین است. پ.ک.ک برای دشمنی با کردها همیشه سناریو دارد. من از همه کردهای ایران می‌خواهم توجه کنند که پژاک خطری برای آنهاست. نباید اجازه دهند پ.ک.ک همانند کردستان سوریه آنها را نیز قربانی کند. باید راه را بر پژاک مسدود کنند».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی