سایز متن   /

دکتر فرصت، استاد دانشگاه زاخو در مصاحبه با کورد پاریز تاکید کرد پ.ک.ک و پژاک گروه‌های مارکسیست و تروریستی هستند که به اسلام و جان افراد کوچکترین احترامی نمی‌گذارند.

 

جنایات پژاک تمامی ندارد. قربانیان این گروه خشونت طلب نیز مردم غیرنظامی هستند. این در حالی است که پژاک مدعی است از حقوق کردها دفاع می‌کند. پژاک شاخه ایرانی گروه پ.ک.ک است و هر دو در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا، اروپا و بسیاری از نهادهای معتبر و حقوق بشری هستند. در هفته‌های اخیر، پژاک حداقل ۵ شهروند کُرد و غیرنظامی ایران را در روستاهای کردنشین و مرزی ایران به قتل رساند. برای بررسی دلایل و انگیزه‌های پژاک از ارتکاب این جنایات هولناک با دکتر فرصت مرعی استاد تاریخ کردستان در دانشگاه زاخو در اقلیم کردستان مصاحبه‌ای ترتیب داده‌ایم که در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

 

پژاک در طی یک هفته اخیر چهار شهروند غیرنظامی‌ کُرد ایران را در خانه و جلوی چشم اعضای خانواده به قتل رسانده است. به نظر شما چرا این فرقه دست به این جنایات هولناک می‌‌زند؟

ببینید چیزی به نام آزادی در پ.ک.ک وجود ندارد و حتی اگر عضوی از آن جدا شود او را دنبال می‌‌کنند و انتقام خود را از او می‌‌گیرند. این ویژگی همه گروه‌های تندرو است و پ.ک.ک و پژاک درست مانند داعش رفتار می‌‌کنند. پژاک در ترکیه، ایران، کردستان عراق و سایر مناطق همواره یکسان عمل کرده و مردم عادی را به قتل رسانده است. اخیرا عبدالله اوجالان تصمیم گرفته بود پ.ک.ک در مسیری دیگر حرکت کند، اما به دستورات او هم گوش نکردند. واقعا جای تاسف است که پ.ک.ک و پژاک دست به این جنایات می‌‌زنند. اینها افرادی بی‌دین و بی‌اخلاق هستند و نمی‌ توان از آنها انتظار دیگری داشت. پ.ک.ک یک حزب مارکسیست تندرو، ضد اسلامی‌ و ضد حقوق بشر است.

به بی‌دینی و بی‌اخلاقی پژاک اشاره کردید اما می‌‌بینیم پ.ک.ک و پژاک در مناسبت‌های دینی هم پیام می‌‌دهند. آیا این رفتار، ریاکاری نیست؟

بله دقیقا. پ.ک.ک یک گروه منافق است. از دین حضرت محمد (ص) سواستفاده می‌‌کنند. حتی به نام اسلام از یک سری افراد ظاهرا روحانی دینی نیز بهره‌برداری و خود را کرد معرفی می‌‌کند. اما در اصل مردم را فریب می‌‌دهند، چون گروهی مارکسیستی-لنینیستی است. عناصر پ.ک.ک و پژاک هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و فقط مردم را فریب می‌‌دهند. کردها متاسفانه ساده لوح هستند و برای همین نیز حتی پ.ک.ک اگر اوجالان را به عنوان پیغمبر به اعضای خود معرفی کند، آنها باور خواهند کرد. گروه‌های مختلف اسلامی‌ در جامعه کُرد هستند، اما آنچه پ.ک.ک می‌‌گوید صرفا اظهارات یک گروه است که به خدا اعتقاد ندارد. از کمونیست‌ها نیز کمونیست‌تر و کاملا ضد دین و ضد انسان است. هیچ کس نباید به این گروه اعتقاد داشته باشد.

دلیل مواضع و تبلیغات آنها ضد آقای مسعود بارزانی چیست؟

آنها می‌‌گویند خاندان بارزانی یک خانواده بورژوازی و ضد کُرد است و برای کردها هیچ کاری نکرده و فقط عبدالله اوجالان رهبر کردهاست. پ.ک.ک همیشه دست به این کارهای زشت می‌‌زند و همه احزاب کردی را تخریب می‌‌نماید. کرد فقط در پ.ک.ک خلاصه نمی‌‌شود. حتی در ترکیه نیز احزاب مختلف کُرد وجود داشته‌اند و باید تاکید کنم پ.ک.ک نماینده کردها نیست. در آغاز تاسیس پ.ک.ک این گروه مسلح همه را هدف قرار داد و نابود کرد و اعضای آنها نیز به اروپا فرار کردند. رفتارهای آن حیوانی است و جز خشونت به هیچ زبانی حرف نمی‌‌زند.

عثمان اوجالان نیز اخیرا در شبکه کردستان۲۴ اعلام کرد قندیل (محل اختفای سران پ.ک.ک) و ایمرالی (زندانی که اوجالان در آن بازداشت است) با هم اختلافات عمیق دارند. ارزیابی شما از سخنان وی چیست؟

بله، جماعت قندیل از آپو (لقب اوجالان) استفاده ابزاری می‌‌کنند. به اوجالان چیزی نمی‌‌دهند اما به نام اوجالان از اعضا بهره‌کِشی می‌‌کنند. الان همه می‌‌دانند حضور اوجالان برای پ.ک.ک فقط جنبه صوری دارد و قندیل به حرف‌های او گوش نمی‌‌دهد. عمدا اوجالان را به عنوان رهبر خلق کرد معرفی می‌‌کند در حالی که هرگز پ.ک.ک و اوجالان، نماینده اراده کردها نبوده و نیست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی