سایز متن   /

 

وزیر کشور ترکیه مدعی شده بر اثر حملات هوایی ترکیه به مواضع پ.ک.ک، تعداد نیروهای این گروه در کوهستان‌های عراق به حدود ۶۰۰ نفر رسیده است.

 

به گزارش کورد پاریز، وزارت دفاع ترکیه جزئیات عملیات خاکورک را اعلام کرد. در بیانیه‌ وزارت دفاع ترکیه آمده عملیات «پنجه» در منطقه‌ خواکورک در اقلیم کردستان شروع شده و تاکنون ۹ عضو پ‌ک‌ک کشته شده‌اند. در اطلاعیه‌ وزارت دفاع آمده عملیات پنجه از روز ۲۷ می در منطقه‌ خواکورک شروع شده و در همان روز نخست ۹ عضو این گروه کشته شده‌اند. سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در خصوص اثرات حملات ترکیه گفت: «اکنون در کوهستان کمتر از ۶۰۰ عضو پ‌‌ک‌ک باقی مانده‌اند، این در حالیست که در سال ۲۰۰۰ تعداد تروریست‌ها بیش از ۱۵ هزار نفر بود».

در حملات هوایی ترکیه به این منطقه، محل استقرار، مواضع، مخفیگاه‌ها، محل دپوی ارزاق و مهمات پ.ک.ک نابود شده است. عملیات پنجه هم از زمین و هم از آسمان صورت گرفته و مناطق استقرار گروه بمباران شده و کماندوهای ارتش ترکیه هم توسط بالگردها در ارتفاعات خواکورک پیاده شده‌اند. این عملیات را شخص وزیر دفاع خلوصی آکار و رئیس ستاد نیروهای مسلح ژنرال یاشار گولر و فرماندهی نیروهای مرکزی عملیات برعهده داشته‌اند. در این عملیات زمینی و هوایی و توپخانه، هواپیماهای بدون سرنشین هم نقش داشته‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی