سایز متن   /

 

رئیس شورای اجرایی پ.ک.ک با انتقاد از حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) از آنها خواست که در انتخابات آتی شهرداری استانبول، علیه ائتلاف رجب طیب اردوغان- باغچه‌لی فعالیت کند.

به گزارش کورد پاریز، “جمیل باییک”، رئیس شورای اجرایی پ.ک.ک، در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی وابسته به پ.ک.ک به بررسی دیدار اخیر “عبدالله اوجالان” با وکلایش و دستور اوجالان مبنی بر رعایت «حساسیت ترکیه» پرداخت و اعلام کرد HDP (شاخه سیاسی پ.ک.ک در ترکیه) نباید در انتخابات آتی شهرداری استانبول از ائتلاف اردوغان-باغچه‌لی حمایت کند. وی در ادامه در بخشی از سخنان خود، ضمن انتقاد از عملکرد HDP ، آن را یک «حزب ترکیه» نامید و تلویحا اذعان کرد که حزب دموکراتیک خلق‌ها طبق برنامه قندیل (مقر فرماندهی پ.ک.ک) حرکت نمی‌کند. پیشتر “صلاح‌‍‌الدین دمیرتاش” رئیس سابق HDP ، از سیاست اعتصاب غذا که توسط پ.ک.ک حمایت می‌شد، به شدت انتقاد کرده بود.

جمیل باییک در ادامه حکومت اقلیم کردستان به ویژه طایفه بارزانی را مورد انتقاد قرار داد و آنها را متهم کرد با ترکیه هماهنگ می‌شوند و جنگنده‌های ترکیه مقرهای پ.ک.ک را بمباران می‌کنند. وی افزود: «هواپیماهای جاسوسی ترکیه برای عملیات شناسایی از اقلیم کردستان و از مراکز تحت کنترل بارزانی بلند می‌شوند. اقلیم کردستان نباید به ترکیه کمک کند. بارزانی به نیروهای ترکیه تمام امکانات لازم برای استقرار در اقلیم را می‌دهد. کمک کردن به ترکیه سبب می‌شود بیشتر ضعیف شوند و اقدامات کنونی اقلیم در راستای خدمت به مردم آن نیست. اگر اقلیم به ترکیه کمک نکند، تا این حد بمباران‌ها شدید نخواهند شد. نیروهای بارزانی راه را برای ترکیه باز کرده‌اند تا اقلیم را اشغال کند. نفوذ اقتصادی و سیاسی ترکیه در اقلیم تشدید شده است. سازمان اطلاعات ترکیه در همه مناطق اقلیم با هماهنگی خاندان بارزانی مستقر شده است».

گفتنی است پس از دیدار اخیر اوجالان با وکلایش، بر عمق اختلافات اوجالان و جمیل باییک افزوده شده و این موضوع در اظهارات اخیر باییک نیز مشخص است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی