سایز متن   /

پ.ک.ک در حالی سمینار اولاف پالمه را تحت پوشش پایگاه های اینترنتی خود قرار داد که خود متهم ردیف اول ترور نخست وزیر سوئد است.

 

به گزارش کورد پاریز، سمینار “اولاف پالمه”، نخست وزیر مقتول سوئد، در شهر استکهلم برگزار شد و به بررسی وضعیت آزادی و حقوق در ترکیه پرداخت. این سمینار با عنوان «تهدید، ریسک و امید» در ترکیه به بررسی وضعیت کنونی در ترکیه پرداخت. سخنرانان، ترکیه را نظامی ‌اقتدارگرا معرفی کردند که روز به روز وضعیت آزادی و حقوق بشر در آن بدتر می‌شود.

پایگاه اینترنتی فرات وابسته به پ.ک.ک با درج خبر فوق تلاش می‌کند تا طی نوشته‌ای آن را علیه دولت ترکیه مورد بهره‌برداری قرار دهد. آنچه در این خبر برای خوانندگان توضیح داده نمی‌شود این است که اولاف پالمه کیست؟ چرا این سمینار به نام او برگزار می‌شود؟

اولاف پالمه نخست وزیر سوئد در سال ۱۹۸۶ هنگام خروج از سینما همراه همسرش در استکهلم هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.‌ “هانس هولمر”، دادستان وقت کل سوئد دستور دستگیری ۵۸ کُرد را صادر کرد و پس از تحقیقات اعلام کرد قاتل، کُرد و از اعضای پ.ک.ک است. اما قاتل هرگز دستگیر نشد. “شمدین ساکیک” عضو ارشد پ.ک.ک که بعدا از پ.ک.ک فرار کرد و توسط بارزانی به ترکیه تحویل داده شد می‌گوید عبدالله اوجالان با نام رمز «او را به عروسی بفرستید» دستور قتل اولاف پالمه را داد. به نظر می‌رسد پ.ک.ک خود قاتل را نیز به قتل رساند تا سرنخ لازم به دست پلیس نیفتد. دلیل قتل نیز این بود اولاف پالمه اجازه نداد برای اوجالان ویزا صادر شود و وی بتواند به سوئد سفر کند و میتینگ‌های تبلیغاتی برای پ.ک.ک برگزار نماید. با توجه به این که اوجالان یک دیکتاتور مطلق است با قتل اولاف پالمه انتقام خود را گرفت. قتل اولاف پالمه باعث شد زندگی همه کردهای ساکن سوئد به خطر بیفتد چون افکار عمومی علیه کردها بسیج شد. در واقع کردها نیز قربانی تروریسم پ.ک.ک شدند. اوجالان هرگز قتل اولاف پالمه را رد نکرد و حتی آن را به افراد وابسته به “کثیره ییلدریم”، همسر سابق خود و مقیم سوئد، نسبت داد!

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی