سایز متن   /

قصد پارتی (حزب مسعود بارزانی) برای افزایش تعداد معاونت‌های ریاست اقلیم با مخالفت و واکنش جدی یکیتی (حزب طالبانی) مواجه شده است.

به گزارش کورد پاریز، پس از هفت ماه بالاخره احزاب پارتی و یکیتی در اقلیم کردستان در مورد سهم پول و قدرت بین خود توافق کردند اما هنوز چند روز نگذشته است که یکیتی تهدید کرد از این توافق عقب نشینی خواهد کرد. پس از این توافق در مجلس اقلیم کردستان بحث بر سر قانون ریاست اقلیم مطرح شد و پارتی قصد دارد با ایجاد تغییراتی چند پست معاونت دیگر نیز به آن اضافه کند اما یکیتی می‌گوید اگر این قانون مطرح شود هم به آن رای نمی‌دهد و هم از توافق با پارتی عقب نشینی خواهد کرد. به نظر می‌رسد قصد پارتی از ایجاد چند معاونت جدید برای ریاست اقلیم، باج و حق السکوت به سایر احزاب باشد تا آنها نیز در بازی قدرت شریک شوند.

“شمول آشتی” نماینده یکیتی در این مجلس و سایت رسمی ‌یکیتی نیز اعلام کردند اگر این قانون تصویب شود توافق طرفین ملغی می‌شود. ریاست اقلیم کردستان پس از برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی اقلیم، تحت فشار جامعه جهانی حذف شد. اما قرار است “نچیروان بارزانی” رئیس اقلیم و “مسرور بارزانی” پسر مسعود بارزانی نخست وزیر شود. علاوه بر یکیتی و دیگر احزاب که با این مسئله مخالف‌اند و آن را قبیله‌ای و خانوادگی توصیف می‌کنند خود نچیروان و مسرور نیز بر سر قدرت ریاست اقلیم به ویژه کنترل این پست بر دستگاه امنیتی و اطلاعاتی و نیروهای پیشمرگه اختلافات عمیقی دارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی