سایز متن   /

به گزارش کورد پاریز به نقل از شبکه رووداو، مسئولان پیشمرگه اعلام کرده‌اند برای خروج اقلیم کردستان از وضعیت کنونی و متحد شدن نیروی پیشمرگه لازم است در حکومت اقلیم کردستان اصلاحاتی صورت گیرد. به گفته مسئولان پیشمرگه، پروژه اصلاحات برای وزارت پیشمرگه با نظارت آمریکا، بریتانیا و آلمان ادامه دارد، اما هنوز هم پیشمرگه نتوانسته به نیرویی واحد تبدیل شود.

گزارش مذکور مدعی است لشکر ۷۰ وابسته به پارتی و لشکر ۸۰ وابسته به یکیتی است و هدف از اصلاحات نیز این است که هر دو زیر نظر وزارت پیشمرگه قرار گیرند. “جبار یاور” مسئول وزارت پیشمرگه می‌گوید قرار است در ۳۵ مورد اصلاحات صورت گیرد. گفتنی است طبق مواد ۱۱۱ و ۱۲۱ قانون اساسی عراق نیروی پیشمرگه بخشی از نیروی دفاعی عراق است. اما در اقلیم کردستان دو حزب پارتی و یکیتی خارج از چارچوب قانونی هر کدام برای خود نیروی پیشمرگه مستقل دارند و عملا از وزارت پیشمرگه تبعیت نمی‌کنند. این نیروها حزبی و شخصی‌اند و به اعتقاد کارشناسان هرگز یکی نخواهند شد چون اختلافات آنها بر سر پول و قدرت بسیار عمیق است.

همین اختلافات بر سر تقسیم قدرت و عدم وجود فرماندهی نظامی واحد، عملا سبب شده است اقلیم کردستان به دو بخش تحت حاکمیت یکیتی و پارتی تقسیم شود و نیروی واحدی وجود نداشته باشد. اختلافات در مورد قدرت نظامی و امنیتی پیشمرگه‌ها سبب شد داعش به راحتی شنگال را اشغال کند و نیروهای پیشمرگه، صرفا عقب نشینی کرد!

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی