سایز متن   /

نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق در ایران در اظهاراتی گفت؛ اقلیم کردستان عراق به رابطه با ایران احتیاج دارد و برای حفظ آن تلاش می‌کند.

به گزارش کوردپاریز، “ناظم دباغ” نماینده حکومت اقلیم کردستان در ایران در مصاحبه‌ای با بخش کردی صدای آمریکا اعلام کرد همه احزاب کُرد عراق با ایران رابطه دارند و این رابطه برای آنها خیلی مهم است. وی افزود ایران آنقدر در بین احزاب کرد عراق نفوذ دارد که مواضع ایران در تشکیل دولت جدید نیز تاثیرگذار است.

ناظم دباغ با اشاره به عدم وجود اتحاد بین احزاب کرد عراق نیز گفت: «من عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) اما نماینده حکومت اقلیم کردستان هستم، اما در عین حال نماینده همه احزاب نیستم. در حالی که تصور می‌شود پارتی با ترکیه روابط بهتری دارد، باید بگویم با ایران نیز روابط گرم و دوستانه‌ای دارد. ما به رابطه با ایران نیاز داریم و به آن اهمیت می‌دهیم».

لازم به ذکر است که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، در ماه ژانویه ۲۰۱۹ برای شرکت در همایش اقتصادی سلیمانیه از اقلیم کردستان دیدار کرد. هفت نقطه تجارت مرزی بین ایران و اقلیم کردستان وجود دارند و سطح تجارت آنها ۸ میلیارد دلار است. ایران به خوبی نیازهای اقتصادی کردستان عراق را تامین کرده و همواره بر افزایش روابط در سطوح و ابعاد مختلف تاکید داشته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی