سایز متن   /

یک عضو حزب دمکراتیک خلق های ترکیه (HDP) در اظهاراتی اعتراف مرد که روش ما در سیاست و اداره کشور، مورد اقبال مردم قرار نگرفته است و باید تغییر کند.

به گزارش کورد پاریز، “احمد کایا”، شهردار مشترک ارخنی از توابع دیاربکر، در گفتگو با برنامه «بحث روز» شبکه کردستان ۲۴ به شکست HDP (شاخه سیاسی پ.ک.ک در ترکیه) در مناطق کردنشین این کشور اعتراف کرد و گفت: «این انتخابات برای ما پیام‌هایی داشت و مردم به صورت غیرمستقیم گفتند روش شما غلط است و باید تغییر کنید. در دوره قبل دولت شهرداران را کنار گذاشته و برای آنها قیم انتخاب کرده بود. اما این بار شاهد هستیم تعداد زیادی از شهرداری‌ها از دست HDP خارج شد و نمونه آن شرناخ است. ما در شرناخ مرکتب اشتباهاتی شدیم و همانند شهرهای ترک‌نشین غرب ترکیه برنامه منسجمی نداشتیم. مشکلات داخلی نیز داشتیم و این نیز بر شکست ما تاثیر داشت».

گفتنی است در دوره قبل HDP شهرداری‌ها را برای جنگ خندق در اختیار پ.ک.ک قرار داد و در پی جنگ‌های پ.ک.ک در داخل شهرهای کُرد این شهرها با خاک یکسان شدند و مردم این بار به HDP رای ندادند تا این فاجعه دوباره تکرار نشود. رئیس این حزب در ترکیه، “صلاح‌الدین دمیرتاش” است که به دلیل حمایت از پ.ک.ک در زندان است. پ.ک.ک از دید آمریکا، اتحادیه اروپا، ترکیه و ایران یک گروه تروریستی است که طی ۴ دهه جنگ، باعث مرگ بیش از ۵۰ هزار نفر شده است. جنگ خندق‌ها نیز سیاست HDP در شهرهای کردنشین ترکیه بود که با استفاده از قدرت مالی و لجستیکی شهرداری‌ها، پ.ک.ک به ارتش و نیروهای دولتی ترکیه حمله کرد و باعث ویرانی شهرها و آوارگی مردم شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی