سایز متن   /

«شکست داعش»؛ ادعای بزرگ پ.ک.ک و پ.ی.د در حالی تکرار می‌شود که این پیروزی به قیمت جان صدها جوان و کودک و استفاده ابزاری از کردها توسط آمریکا محقق شد.

به گزارش کورد پاریز، در حالی که پ.ی.د./ی.پ.گ و خود پ.ک.ک مدعی شکست داعش در سوریه هستند، اما نباید فراموش کرد که این کار بدون حملات هوایی آمریکا ممکن نبود و این گروه‌های به اصطلاح کرد تاکنون بیش از ده هزار کشته و بیش از بیست هزار زخمی را به عنوان ابزار اجرایی سیاست آمریکا در سوریه قربانی کرده‌اند، در حالی که تعداد زیادی از این افراد کودک بوده و هستند. هم پ.ک.ک و هم شاخه های سوری آن (پ.ی.د و ی.پ.گ) به طور جدی متهم به نقض حقوق کودکان و استفاده از آنها به عنوان سرباز هستند. شبکه ت.ر.ت. طی گزارشی به نامعلوم بودن سرنوشت تعداد زیادی از کودکان پرداخت که به عنوان جنگجوی مسلح در پ.ک.ک و شاخه‌های آن در سوریه به اجبار به عضویت در آمده اند. بسیاری از این کودکان از عراق و ایران ربوده شده‌اند و از سرنوشت آنها هیچ اطلاعی در دسترس نیست.

این شبکه با درج تصویر تعدادی از آنها نوشت: «والدین می‌گویند نمی‌دانند فرزندانشان زنده هستند یا مرده و با مراجعه به مراکز وابسته به پ.ک.ک در شمال سوریه هیچ پاسخی به آنها داده نمی‌شود. در تصویر عکس یک دختر به نام افین صاروخان دیده می‌شود که فقط ۱۲ سال دارد اما به عنوان جنگجو در ی.پ.گ. اسلحه به دست گرفته است». گفتنی است تصویر این کودکان، توسط خود پ.ک.ک و شاخه‌های سوری آن منتشر شده است؛ اما اکنون و پس از انتقادات جهانی، پ.ک.ک این موارد واضح را تکذیب کرده است.

در همین زمینه، “مهدی اکر”، نماینده کرد اهل دیاربکر که برخلاف نمایندگان ه.د.پ. کردی را بسیار روان حرف می‌زند، در گفتگو با یک کانال تلویزیونی ترکیه گفت: پ.ک.ک و شاخه‌های آن در سوریه حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند و نمونه آن نقض حقوق کودکان است. این نماینده مجلس در ادامه افزود: «ما گزارش‌هایی را را دریافت کرده‌ایم که نشان می‌دهد پ.ک.ک صدها کودک را به زور ربوده و حتی با والدین آنها نیز برخورد بد کرده و از این کودکان در جنگ استفاده می‌کند. این رفتار وحشیانه با حقوق بین‌الملل و عرف و فرهنگ کردها نیز در تضاد است». مهدی اکر از نهادهای بین‌المللی درخواست کرد که ضمن برخورد با پ.ک.ک و شاخه‌های آن روند کمک به این گروه در سوریه را متوقف کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی