سایز متن   /

یک منبع آگاه در اقلیم کردستان در گفت و گو با موازین نیوز اعلام کرد که دادگاه شهر سلیمانیه برای شاسوار عبدالواحد، رهبر جنبش نسل نو حکم بازداشت صادر کرد.

به گزارش کورد پاریز، به گفته این منبع که نام وی فاش نشده، حکم بازداشت عبدالواحد به دلیل اتهام وارد شده به وی مبنی بر هجمه به کارمندان دولت اقلیم کردستان صادر شده است.

این در حالی است که شاسوار عبدالواحد اخیرا در اظهاراتی بی سابقه‌ و تند، تهدید به‌ آویزان کردن رهبران اتحادیه‌ میهنی و حزب دمکرات و پسران جلال طالبانی و مسعود بارزانی کرده بود وی تصریح کرده بود: “رهبران اتحادیه‌ میهنی بار سنگینی بر دوش سلیمانیه‌ هستند و روزی خواهد رسید رهبران اتحادیه‌ میهنی و پسران طالبانی در سلیمانیه‌ و میدان این شهر همچون “شمال عباس”  به دار آویخته خواهند شد و در اربیل نیز، رهبران حزب دمکرات و پسران بارزانی مقابل قلعه‌ اربیل آویزان خواهند شد. بسیاری از مردم آرزوی آن را دارند چنین روزی فرا رسد که‌ شما را سنگباران کند.”

در همین حال پس از آن که دادگاه شهر سلیمانیه امروز برای شاسوار عبدالواحد، حکم بازداشت صادر کرد، وی در برابر دادگاه حضور یافت و در گفت و گو با شبکه خبری ان آر تی نیز اظهار داشت: ما به قانون احترام می گذاریم، بر این باوریم که بی گناه هستیم و قانون را نقض نکردیم و با افتخار کامل نیز در دادگاه حضور می یابیم.

عبدالواحد در این باره افزود: برای من مایه افتخار است که چنین تصمیمی را علیه من اتخاذ کرده اند، از همان ابتدا می دانستیم راهی که در پیش گرفتیم پر از خطر است و شامل دستگیری، شکنجه و حتی قتل نیز می شود، آن چه روی می دهد در واقع برای ما قابل پیش بینی بود.

رهبر جنبش نسل نو همچنین تصریح کرد: حکم بازداشت ما را از راه خود بازنمی دارد و به محض شنیدن حکم نیز راهی دادگاه شدیم، ممکن است در معرض مرگ یا شکنجه قرار بگیریم با این حال خم نخواهیم شد و عقب نشینی نخواهیم کرد.

گفتنی است که دادگاه شهر سلیمانیه با استناد به ماده ۲۲۹ قانون اقلیم کردستان که در آن برای توهین یا تهدید کارمندان و دیگر افراد در حال انجام وظیفه و ماموریت در نهادهای مختلف دولت حکم زندان در نظر گرفته شده، در حق عبدالواحد به اتهام هجمه به کارمندان دولت حکم بازداشت صادر کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی