سایز متن   /

کاربران فضای مجازی و رسانه ها با واکنش به اقدامات فرقه پ.ک.ک و جنایت‌‌های آن، این گروه را یک گروه خشونت طلب و جنایت کار معرفی کردند.

 

به گزارش کورد پاریز، “محمد سانری” کارشناس سیاسی و کرد زبان از عملکرد پ.ک.ک و رهبر آن عبدالله اوجالان انتقاد کرده و نوشته که پ.ک.ک نه تنها برای کردها گامی مثبت برنداشته، بلکه قاتل اصلی کردها نیز بوده است. وی با اشاره به عملکرد عبدالله اوجالان در به قتل رساندن جوانان کرد در صفحه توییتری خود نوشت: «اوجالان با اعلام جنگ برای آزادی کردها وارد میدان شد اما در عمل فقط ده‌ها هزار جوان کرد اعم از دختر و پسر را به کشتن داد و نه تنها نتیجه نگرفت، بلکه همه آنها را فدای بزدلی خود نمود. اوجالان فردی بزدل و ترسوست و پس از دستگیری او، همه متوجه شدند پهلوان پنبه است؛ لذا برای نجات جان خود پرچم ترکیه را بوسید و بالای سر خود گذاشت و هیچ گونه اعتراضی نیز ننمود. اوجالان خون جوانان کرد را زیر پا گذاشت».

در همین زمینه، نشریه آنلاین روژنامه کوردی به مسئله قتل‌های داخلی در فرقه پ.ک.ک به ویژه قتل مخالفان و منتقدان عبدالله اوجالان پرداخته و می‌نویسد: “پ.ک.ک یک سیستم بسته و زندانی بزرگ است که جوانان کرد را از لحاظ ذهنی و فیزیکی اسیر کرده و اجازه آزاد شدن یا رهایی را به آنها نمی‌دهد. این فرقه بر اساس ایدئولوژی اوجالان فضایی را ایجاد نموده که حتی به اعضای خود نیز رحم نمی‌کند و هر عضوی که فرار کند، دیر یا زود کشته می‌شود.”

نشریه مذکور از زبان عثمان اوجالان برادر عبدالله و عضو سابق شورای رهبری پ.ک.ک که اکنون فراری است و در خفا زندگی می‌کند، می‌نویسد: «هر کس که از پ.ک.ک جدا شود، کشته می‌شود، چون افراد عضو هیچ اختیاری از خود ندارند و باید کورکورانه از آن تبعیت نمایند. این فرقه در قتل مخالفان و منتقدان یدی طولانی دارد».

یک فعال رسانه‌ای کردزبان نیز در صفحه توئیتری خود به موضوعی اشاره کرده که کمتر مورد توجه قرار گرفته و آن نیز مسئله تجاوز به اعضای دختر و کودک در پ.ک.ک است. وی می‌نویسد: «سران پ.ک.ک به اعضای دختر تجاوز می‌کنند و اگر کسی نیز حاضر به سکوت نباشد و یا به هر نحوی اعتراض نماید، باید به قتل برسد و بدتر این که برای فرافکنی او را آتش می‌زنند و می‌گویند برای حمایت از اوجالان در زندان خوسوزی کرده است، در حالی که چنین نیست». اشاره این کاربر، به ویان سوران عضو شورای مرکزی پ.ک.ک است که در مقر هفتانین در کوه‌های صعب العبور شمال عراق به قتل رسید، او را آتش زدند و سپس اعلام شد به خاطر اوجالان خودسوزی کرده است؛ در حالی که به وی تجاوز کرده بودند و هدف این بود که مانع افشای خبر شوند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی