سایز متن   /

عبدالله اوجالان رهبر فرقه تروریستی پ.ک.ک در سال ۱۹۹۹ در کنیا دستگیر شد. با توجه به علاقه ویژه‌ای که آپو (لقب اوجالان) به زنان و دختران داشت، در دوره اقامت در سوریه برای خود حرمسرا درست کرده بود و در دوره فرار و تلاش برای یافتن پناهگاه نیز نمی‌توانست از زنان و دختران دور بماند. به همین دلیل، اوجالان یکی از مشعوقه‌های خود به نام آیفر کایا (Ayfer Kaya) با نام سازمانی روزرین (Rozerin) را همراه خود به یونان، ایتالیا، روسیه و سرانجام کنیا برد.

این در حالی است که طبق قوانین مضحک پ.ک.ک، ازدواج و هرگونه دلبستگی خانوادگی در این فرقه ممنوع است و خاطیان با اشد مجازات یعنی مرگ مواجه می‌شوند. به عنوان مثال، محمد شَنر، نامزد سکینه جانسیز که هر دو از سران پ.ک.ک محسوب می‌شدند هم به دلیل انتقاد از اوجالان و هم به دلیل ارتباط عاطفی با یکدیگر در فواصل زمانی مختلف و در مکان‌های گوناگون توسط پ.ک.ک، حذف شدند.

آیفر کایا که در بولتن قرمز پلیس بین‌الملل و در لیست افرادی قرار دارد که این سازمان برای آنها حکم تعقیب صادر کرده است، پس از دستگیری اوجالان، با پول هنگفتی که سرقت کرده بود، فرار کرد و و زندگی مخفیانه را آغاز نمود. او قبلا نیز در پوشش تجارت برای پ.ک.ک اقدامات مختلفی مانند پولشویی انجام می‌داد. او اکنون در مودنای ایتالیا، جایی که به ماشین‌های گران قیمت فراری مشهور است، یک رستوران زنجیره‌ای و البته پوششی کباب ترکی به راه انداخته و گفته می‌شود با حمایت دستگاه امنیتی ایتالیا زندگی می‌کند. آیفر به جعبه سیاه اوجالان در اروپا مشهور است. روزرین در مودنا نام روزا را برای خود انتخاب کرده است. روزرین شش زبان می‌داند و گذرنامه یونانی خود را از طریق فردی به نام گولفو گورنا (Golfo Gourna) گرفته است. عبدالرحمن شیمشک روزنامه نگار دیلی صباح، او را همراه دوست پسر جدیدش «محمد جان آلتون باش» (Mehmet Can Altunbaş) در حالی مورد سوال قرار داد که هرگز انتظار نداشت کسی او را بشناسد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی