سایز متن   /

عناصر گروه تجزیه طلب ی.پ.گ/پ.ک.ک به چادرهای آوارگان سوری در دیرالزور یورش برده و یک غیرنظامی را به قتل رساندند.

 

به گزارش کورد پاریز به نقل از منابع محلی سوریه، نیروهای ی.پ.گ/پ.ک.ک در یورش به شهرک‌های چادری آوارگان در روستای ابریهه در شرق دیرالزور یک غیرنظامی را که از رفتن به منطقه مرزی هول سر باز زده بود، به ضرب گلوله کشتند.

ی.پ.گ/پ.ک.ک در ادامه اقدامات خشونت بار خود شهرک‌های چادری آوارگان در مناطق کوهستانی در شرق دیرالزور را تخریب و با یورش به چادرها آنها را به اتهام عضویت در داعش وادار به خروج از منطقه می کند.

عناصر ی.پ.گ/پ.ک.ک همچنین دست به تهدید خانواده‌ها به مرگ در صورت عدم خروج و عزیمت به سوی منطقه هول در شهر حسکه در نزدیکی مرز عراق می‌زنند.

 

– تجزیه طلبان ساختار جمعیتی منطقه را تغییر دادند

 

بزرگترین مناطق مسکونی شرق رود فرات؛ عین العرب در حلب، تل ابیض و طبقه در رقه، قامشلی در حسکه، عامودا و رسولیان و مناطق شمال دیرالزور است. هفتاد درصد ساکنان این منطقه را همچنان عرب‌ها تشکیل می دهند.

 

هدف این گروه تجزیه طلب با تغییر ساختار جمعیتی این منطقه، کنترل آسان‌تر در روند تشکیل دولت است. نیروهای پ.ک.ک، غیرنظامیان سریانی، کرد و ترکمن و به ویژه عرب ها را از منطقه بیرون کرده، مانع بازگشت آنها پس از پاکسازی این مناطق از داعش به ویژه به رقه و دیرالزور می شوند.

 

بر اساس داده های مجلس عالی عشایر و قبایل سوری، گروه تروریستی ی.پ.گ-پ.ک.ک تا به امروز یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را به زور وادار به مهاجرت کرده است.

این در حالی است که چندی پیش لارس آکراهوف (Lars Akerhaug)، روزنامه نگار نروژی طی مقاله ای با عنوان «پشت تمامی نقض حقوق بشر در شمال سوریه ی.پ.گ هست» در روزنامه سیاسی نروژ «مینروا» (Minerva) با اشاره به جنایات جنگی گروه خشونت طلب ی.پ.گ/پ.ک.ک نوشت: شبه نظامیان ی.پ.گ که مورد حمایت نروژ و کشورهای غربی هستند، در روستاهای عرب نشین شمال سوریه پاکسازی قومی انجام می دهند.

بر اساس این مقاله، گروه تجزیه طلب مذکور در روستاهای متعلق به عرب ها پاکسازی قومی انجام داده و غیرنظامیان را مورد هدف قرار می دهد.

وی در مقاله خود با اشاره به اثبات این جرایم در گزارش سازمان عفو بین المللی نوشت: ی.پ.گ ساستمداران کُرد مخالف را ربوده و پس از شکنجه آنها را کشته است.

لارس آکراهوف، در پایان مقاله خود تاکید کرده است: پ.ی.د/ پ.ک.ک در روستاهای شمال سوریه که به تصرف خود در آورده٬ قتل عام به منظور پاکسازی قومی انجام داده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی