سایز متن   /

یک روزنامه نگار هلندی گفت از موقعی که در مرز سوریه و ترکیه حضور یافته، نظرش در مورد ی.پ.گ/پ.ی.د تغییر کرده است.

“رنا نتژس”، روزنامه نگار هلندی در گفتگو با خبرنگار کورد پاریز با بیان اینکه از مدتی پیش در مرز سوریه و ترکیه حضور دارد، اظهار داشت: پس از گفتگو و گزارش های بسیاری که گرفتم، نظرم در مورد ی.پ.گ/پ.ی.د تغییر کرده است.

نتژس با بیان اینکه پیش از این تفکر مثبتی در مورد ی.پ.گ/پ.ی.د داشته است، تصریح کرد: قبلا به دلیل مبارزه ی.پ.گ/پ.ی.د با داعش تفکر مثبتی درباره این گروه داشتم. اما پس از گفتگو با دیگر سیاست مداران کرد سوری و رفتارهای این گروه خشونت طلب فهمیدم که ی.پ.گ/پ.ک.ک اعضای احزاب و گروه های دیگر را بازداشت می‌کند، دفاتر آنها را می بندد و از حضور آنها در مذاکرات صلح ژنو خودداری می‌کند.

وی در ادامه نیز با اشاره به اینکه متوجه حساسیت ترکیه نسبت به گروه خشونت طلب پ.ی.د/پ.ک.ک است، ادامه داد: متوجه نگرانی ترکیه نسبت به حضور این گروه به عنوان شاخه سوری پ.ک.ک که دارای سلاح های سنگین نیز است، هستم.

این در حالی است که در گزارش ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه با اشاره براینکه، در مناطق تحت کنترل  پ.ی.د / ی.پ.گ، موارد نقض حقوق بشر زیادی از جمله پاکسازی قومی، بازداشت های کیفی، فراخواندن اجباری به خدمت سربازی و کوچ اجباری از سوی این سازمان صورت گرفته است.

گفته می شود تا تاریخ انتشار این گزارش، حداقل ۴۰۷ غیرنظامی منجمله ۵۱ کودک، ۴۳ زن و ۱۶ نفر در اثر شکنجه از سوی پ.ی.د / ی.پ.گ به قتل رسانده شده اند.

در دیگر گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر بتاریخ ژوئن سال ۲۰۱۴ به دیگر جرائم پ.ی.د / ی.پ.گ علیه رقبای خود از نظر سیاسی چون بازداشت، آدم ربایی و مجازات تاکید شده است.

در این گزارش علی الخصوص به رفتار بد و بازداشت های کیفی علیه عناصر احزاب مخالف پ.ی.د اشاره شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی