سایز متن   /

رسانه‌های آمریکا روز چهارشنبه گذشته ۱۹ دسامبر مدعی شده بودند که دولت این کشور قصد دارد نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج کند. در پی انتشار این اخبار دونالد ترامپ، رئیس ‌جمهور آمریکا نیز طی یک پیام توییتری نوشت: داعش را که تنها علت حضورمان در سوریه بود، شکست داده‌ایم.

 

دیده ‌بان حقوق بشر سوریه با انتشار خبری در وبسایت رسمی خود مدعی شده است که در پی اعلام خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، هیئتی از یگان های مدافع خلق YPG با هیئت دولت مرکزی سوریه در شهر قامیشلو دیدار و گفتگو کرده ‌اند.

 

 

بر اساس اخبار منتشر شده، در این دیدار دو طرف در خصوص تحویل چاه‌ های نفت دیرالزور به دولت مرکزی سوریه، عملیات نظامی ترکیه در شرق فرات و همچنین خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفتگو کرده اند.

 

صالح مسلم از سرکردگان پ‌ک‌ک در سوریه هم گفته تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از سوریه در ارتباط با طرح ترکیه برای اشغال شمال سوریه است. از سوی دیگر مقامات پ‌ک‌ک در سوریه تحت عنوان نیروهای سوریه دمکراتیک هم از سازمان ملل خواسته‌اند تا منطقه‌ی پرواز ممنوع اعلام کند.

 

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید نیز در تایید اخبار منتشر شده تصریح کرده بود: در حالی که وارد مرحله جدیدی در مبارزه با داعش می شویم، سربازان آمریکا را از سوریه فرا می خوانیم.

 

 

همزمان با تمامی تحولات رخ داده، هواداران YPG/PYD در شهرهای مختلف سوریه از جمله منبج، حسکه، تل تمر، تل برک و … با تجمع در برابر پایگاه های نظامی آمریکا در اعتراض به تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خواستار تجدید نظر در این تصمیم شده اند. از سوی دیگر پ‌ک‌ک به شدت تلاش می‌کند تا هم‌پیمان یا هم‌پیمانان جدیدی برای خود بیابد چراکه این روزها تهدیدات ترکیه به منظور حمله به شمال سوریه شدت یافته و حالا که آمریکا سوریه را ترک می‌کند، میدان برای ترکیه باز خواهد شد تا در این مناطق جولان دهد و پ‌ک‌ک را بیرون براند همانطور که در عفرین هم شکست داد و بعد هم بیرون کرد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی