سایز متن   /

در ادامه تنش های احزاب اقلیم کردستان، “جنبش تغییر” در رقابت با اتحادیه میهنی (یکیتی) خواهان تصدی مناصب معاونت نخست وزیر، نایب رئیس پارلمان و دو وزارت در دولت جدید اقلیم کردستان است.

به گزارش کور پاریز، شبکه تلویزیونی رووداو نزدیک به حزب پارتی در گزارشی در خصوص روند تشکیل دولت جدید اقلیم کردستان و مطالبات احزاب اقلیم از مناصب دولتی، از رقابت میان یکیتی و جنبش تغییر در تصدی مناصب دولتی خبر داد.

بنابر گزارش رووداو، یکیتی خواهان تصدی  منصب معاونت ریاست، نخست وزیری و ریاست پارلمان کردستان و نیز وزارتخانه‌ های پیشمرگ و دارایی است و این در حالی است که بخشی از جنبش تغییر نیز که خواهان شرکت در دولت اقلیم کردستان هستند، بر تصدی این مناصب تأکید می کنند.

بنا به‌ این گزارش، یکیتی قصد دارد قباد طالبانی از رهبران حزب و سرلیست حزب در انتخابات پارلمانی کردستان که در میان منتخبین پارلمان‌ بیشترین میزان آرا را کسب کرده‌ است، برای تصدی معاونت ریاست اقلیم کردستان نامزد کند.

رووداو به نقل از منابع خبری خود که نام آن ها را فاش نکرده، آورده که جنبش تغییر در سهم خواهی خود از دولت اقلیم کردستان، خواهان تصدی منصب معاونت نخست وزیر اقلیم، معاونت ریاست اقلیم، نایب رئیس پارلمان و همچنین دو وزارت از وزارت های پیشمرگ، برنامه و بودجه، دارایی پیشمرگ و یا منابع طبیعی هستند.

در این گزارش خاطر نشان شده که جنبش تغییر در حال حاضر امید خود را برای تصدی مناصب معاونت ریاست اقلیم کردستان از دست داده است.

قرار است در روزهای آینده در نشست دفتر سیاسی یکیتی تصمیم نهایی در مورد نامزدهای مناصب ذکر شده اتخاذ شود و جنبش تغییر نیز اعلام کرده که در نشست مجمع ملی حزب، در مورد شرکت در دولت اقلیم و معرفی نامزدهای تصدی مناصب تصمیم گیری می شود.

از سوی دیگر در روزهای گذشته نیز  شورای رهبری حزب پارتی در آخرین نشست خود، نیچروان بارزانی معاون رهبر حزب را برای تصدی ریاست اقلیم کردستان و مسرور بارزانی را برای تصدی منصب نخست وزیری اقلیم، نامزد کرده‌ است.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی