سایز متن   /

 

منابع محلی در شمال سوریه از ادامه نقض حقوق بشر توسط گروه خشونت طلب پ.ک.ک خبر می دهند.

به گزارش کورد پاریز، محمد مدحی” فعال حقوق بشر از شهر حسکه در مناطق تحت کنترل پ.ک.ک به خاطر انتقاد از رفتارهای غیرانسانی پ.ک.ک ربوده شد و چهار روز بعد از آن جنازه وی در حالی پیدا شد که آثار شکنجه شدید روی آن دیده می شد.

این فعال حقوق بشر در تظاهرات ضد پ.ک.ک شرکت کرده و خواهان رها شدن کودکان سرباز در پ.ک.ک و شاخه های آن شده بود. در طی مراسم تشییع جنازه وی در روستای یاروبیه نیز اعضای پ.ک.ک روستا را محاصره کردند.

این در حالی است که در گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر سوریه در سال ۲۰۱۷، درمناطق تحت کنترل  پ.ی.د / ی.پ.گ، موارد نقض حقوق بشر زیادی از جمله پاکسازی قومی، بازداشت های خودسرانه، فراخواندن اجباری به خدمت سربازی و کوچ اجباری از سوی این سازمان صورت گرفته است. گفته می شود تا تاریخ انتشار این گزارش، حداقل ۴۰۷ غیرنظامی از جمله ۵۱ کودک، ۴۳ زن و ۱۶ تن دیگر دراثر شکنجه  به وسیله پ.ی.د / ی.پ.گ به قتل رسانده شده اند.

دریکی دیگر از گزارش های سازمان دیده بان حقوق بشر به تاریخ ژوئن سال ۲۰۱۴ به دیگر جرائم پ.ی.د / ی.پ.گ علیه رقبایش از نظر سیاسی مانند بازداشت، آدم ربایی و مجازات تاکید شده است. در این گزارش به ویژه به رفتار بد و بازداشت های خودسرانه علیه عناصر احزاب مخالف پ.ی.د مانند حزب PDKS اشاره شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی