سایز متن   /

سفیر حسن نیت سازمان ملل و برنده جایزه صلح نوبل مقامات اقلیم کردستان را به تحریم شنگال و کردهای ایزدی متهم کرد.

به گزارش کورد پاریز، نادیا مراد دختر کُرد ایزدی آزادشده از دست داعش و سفیر حسن نیت سازمان ملل با انتشار مطلبی در صفحه  توییتر خود، اعلام کرد که اقلیم کردستان، شنگال و راه های ارتباطی آن را تحریم کرده است.

برنده جایزه صلح ۲۰۱۸ تأکید کرد که اربیل و بغداد تمام سعی و تلاش خود را برای ممانعت از ارائه خدمات ضروری به کُردهای ایزدی که از قتل عام های داعش جان سالم به در برده اند، به کار گرفته اند.

وی در انتشار این مطلب، آن را با عادل عبدالمهدی نخست وزیر و برهم صالح رئیس جمهور عراق و نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان، برای اطلاع رسانی به آنان، به اشتراک گذاشته است.

شنگال در ۳ اوت ۲۰۱۴ مورد حمله وسیع داعش قرار گرفته و بیش از ۵۰۰ هزار کرد ایزدی ساکن این منطقه، هدف قتل عام گسترده و نسل کشی داعش قرار گرفته و هزاران ایزدی از سوی داعش ربوده شده و به بردگی گرفته شدند.

در پی این حمله نزدیک به ۴۰۰ هزار تن از آنان در اقلیم کردستان به عنوان آواره اسکان داده شده و بیش از ۱۰۰ هزار ایزدی نیز عراق را به سوی کشورهای اروپایی ترک کردند.

شایان ذکر است که  در سال ۲۰۱۴ نظامیان حزب پارتی هزاران ایزدی کرد را با خطر قتل عام وحشیانه از سوی داعش، رها کرده و قبل از آغاز حملات تروریست های داعشی از شنگال گریختند. رها کردن کردهای ایزدی در آن شرایط به عنوان یک لکه ننگ در تاریخ ثبت شد. در نتیجه این خیانت، هزاران زن کرد ایزدی به اسارت گرفته شده و در بازارهای داعشی ها فروخته شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی