سایز متن   /

نشست رهبران اتحادیه میهنی در دباشان

 

عصر روز سه شنبه نشست مشترک اعضای دفتر سیاسی و شورای رهبری اتحادیه میهنی در دباشان برگزار شد و در این جلسه ملا بختیار و دلیر سید مجید حضور نداشتند.

 

به گزارش کوردپاریز به نقل از رسانه‌های اقلیم کوردستان، در این نشست آخرین تحولات سیاسی عراق و اقلیم، تحولات منطقه بررسی و بر اتحاد گروههای سیاسی اقلیم تاکید شد. در ادامه این نشست سیاست ها و برنامه های جدید اتحادیه میهنی برای اداره اقلیم و وضعیت داخلی حزب بررسی شد. در پایان این جلسه پیشنهاد بازگشت آلا طالبانی به اتحادیه میهنی به تصویب رسید و نامبرده بار دیگر عضو شورای رهبری حزب شد.

 

سایت ملت پرس در این باره نوشت با بازگشت آلا طالبانی به اتحادیه میهنی، تعداد کرسی های این حزب افزایش یافت و با احتساب دو کرسی هم پیمانی، اتحادیه میهنی در حال حاضر ۲۱ کرسی در پارلمان عراق دارد. لازم به ذکر است آلا طالبانی از طریق لیستی عربی در انتخابات مشارکت به عنوان نمایندگان پارلمان عراق در بغداد انتخاب شد. بافل طالبانی نیز پس از این نشست در سخنانی گفت: اتحادیه میهنی حزب تاثیر گذار در تحولات منطقه است و این نشست به منظور تقویت صفوف داخلی حزب با موفقیت برگزار شد.

 

از سوی دیگر مسعود بارزانی دبیر کل حزب دمکرات کردستان عراق روز سه شنبه در صلاح الدین با ” سعد الجنابی” رئیس ” تجمع جمهوری عراق” ملاقات و گفتگو کرد. در این نشست که با حضور جاسم الحلفی عضو دفتر سیاسی حزب شیوعی عراق برگزار شد، اوضاع سیاسی و روند تشکیل دولت جدید مورد ارزیابی قرار گرفت. در این ملاقات هم چنین دو طرف وضعیت مناطق مورد مناقشه را بررسی کردند. بارزانی در این باره گفت باید وضعیت شهر کرکوک به حالت عادی بازگردد و این منطقه به عنوان شهر همزیستی مسالمت آمیز همه اقلیت های ساکن آن باقی بماند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی