سایز متن   /

 

هیات ائتلاف اصلاح و سازندگی( متشکل از نمایندگان گروههای شیعه و سنی)  به ریاست عمار حکیم به منظور ملاقات با رهبران سیاسی اقلیم، روز یک شنبه به اربیل سفر کردند. این هیات در نشستی با نیچروان بارزانی با تبریک پیروزی حزب دمکرات در انتخابات، حضور این حزب را روند سیاسی و حکومت عراق مهم ارزیابی نمودند. در این نشست با بررسی تحولات عراق، دو طرف بر شراکت حقیقی، توزان و توافق سیاسی احزاب و گروهها در روند سیاسی کشور تاکید کردند.

از سوی دیگر مسعود بارزانی دبیر کل حزب دمکرات با هیات اصلاح و سازندگی به ریاست عمار حکیم ملاقات و گفتگو نمود. هیات عراقی با تقدیر از نقش و موقعیت بارزانی و حزب دمکرات ،  بر گشودن صفحه‌ای جدید برای روابط بین اربیل و بغداد در جهت حل مشکلات فی مابین تاکید کردند.

هیات مذکور همچنین حمایت خود را از اظهارات بارزانی مبنی بر ضرورت توافق، مشارکت حقیقی و توازن در عراق نشان داد. بارزانی در این دیدار با اشاره به روابط بین اربیل و بغداد گفت ملت کردستان دارای حقوق مشروع است و حل آن برای ما حائز اهمیت است. وی در ادامه بر ضرورت وجود یک مکانیسم روشن و ضمانت اجرایی برای پایبند بودن به مشارکت حقیقی، توافق و توازن تاکید کرد.از سوی دیگر هیات ائتلاف اصلاح و سازندگی به ریاست صالح مطلگ با دفتر سیاسی حزب دمکرات به ریاست فاضل میرانی ملاقات و گفتگو نمودند. فاضل میرانی پس از این نشست در سخنانی گفت در این نشست بر تقویت روابط هم پیمانی اصلاح با کردها به ویژه حزب دمکرات تاکید شد، اشتباهات غلط گذشته در اداره حکومت عراق نباید تکرار شود. وی افزود ما برنامه های مختص به خود برای اداره کشور داریم و این برنامه ها را به عادل عبدالمهدی ارائه کرده ایم، نحوه اجرایی کردن مطالبات کردها برای ما مهم است.

 

http://www.rudaw.net/sorani/kurdistan/1410201814

http://www.rudaw.net/sorani/kurdistan/1410201810

http://www.speemedia.com/dreja.aspx?=hewal&jmare=63915&Jor=1

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی