سایز متن   /

به گزارش کورد پاریز، مجموعه مستند های “تهدید مخفی” که توسط شبکه ت.ر.ت. جهانی در مورد حضور گروه تروریستی پ.ک.ک در اروپا تهیه شده نشان می دهد عمق جنایات شبکه ای این گروه در این قاره تا چه حد است و تا چه حد پلیس و نیروهای استخباراتی این کشورها موضوع را نادیده گرفته اند.
ترجمه قسمت (اول) از مستند چنین است:
“صدها گزارش استخباراتی در مورد سازمان های تروریستی از دهه نود تاکنون، بیشتر اروپایی ها از این مسئله خبر ندارند اما اسناد رسمی حاکی از اقدامات جنایی این گروه است. این گروه پ.ک.ک نام دارد. منابع تامین مالی این گروه عبارتند از اخاذی، سرقت، قاچاق سلاح، قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و پولشویی با استفاده از گروه های مختلف شبه نظامی کودک و نوجوان. در قلب اروپا هم مراکز آموزشی دارد. پ.ک.ک سالانه چند صد میلیون یورو از مواد مخدر درآمد دارد. دولت ها رابطه پ.ک.ک و جنایات سازمان یافته را تایید می کنند. ما صدها صفحه سند را در این زمینه مطالعه کردیم. مقامات پلیس نیز در این زمینه اطلاعاتی را ارائه کردند اما از اعلام موضع رسمی خودداری نمودند. گزارشگر به یک کافه می رود و با یک نفر مخفیانه صحبت می کند که اهل محل است و می گوید این افراد – مورد اشاره – اجبارا باید به سازمان پ.ک.ک مالیات بدهند. این گزارش در شش کشور اروپایی تهیه شده است.
گزارش با اشاره با سابقه و زمان تاسیس پ.ک.ک و ادعای آن برای استقلال کردستان در ادامه تصاویری از جنایات آن را نشان می دهد و می گوید تاکنون حدود ۴۰ هزار نفر قربانی خشونت آن شده اند. پ.ک.ک در لیست تروریستی آمریکا، اتحادیه اروپا، ترکیه و چندین کشور دیگر قرار دارد. این گزارش از کمک آمریکا به شاخه پ.ک.ک در سوریه انتقاد می کند.
آلمان بزرگترین مرکز فعالیت های جنایی پ.ک.ک است. طبق گزارش وزارت کشور آلمان حدود ۱۴ هزار عضو پ.ک.ک در آلمان هستند و این گروه بیش از ۳۱ میلیون دلار از تجار کرد در اروپا اخاذی می کند. این گروه در عرض چند ماه فقط در آلمان ۱۳ میلیون دلار درآمد داشت. خشونت همچنان بخشی از ایدئولوژی پ.ک.ک است. این گروه در آلمان نیز عضو جذب می کند.
این گزارش همچنین به تظاهرات هواداران پ.ک.ک در دوسلدورف اشاره می کند که طی آن چندین پلیس را نیز زخمی کردند. یک افسر پلیس در گزارش می گوید هر گونه تصویر عبدالله اوجالان و نشانه پ.ک.ک، ممنوع است اما در کمال تعجب دیدیم دو نوع گروه برای تظاهرات آمده اند و یک گروه همه تصاویر پ.ک.ک را دارد.
گزارش می گوید “تو-دم” یک تشکیلات پوششی پ.ک.ک برای همه فعالیت های آن در آلمان است. پ.ک.ک به مساجد و منافع ترکیه در آلمان حمله می کند. رئیس پلیس برلین نیز تایید می کند پ.ک.ک از اروپا برای تدارک حملات تروریستی در بیرون استفاده می کند. یک کارشناس پلیس در پاسخ به خبرنگار خیلی صریح می گوید پ.ک.ک برای آلمان و همه اروپا یک تهدید است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی