سایز متن   /

به گزارش کورد پاریز، “کریستین ترنر” هنرمند و فعال حوزه تاریخ، با اشاره به گروه خشونت طلب پ.ک.ک و شاخه های آن در مناطق مختلف از جمله سوریه، این گروه را فاقد هیچ گونه تحمل در قبال آزادی بیان و انتقاد معرفی کرده و می گوید: پ.ک.ک دست به قتل مخالفان و منتقدان خود می زند. ترنر در صفحه توییتر خود نوشت:
“ی.پ.گ. (پ.ک.ک) از سال ۲۰۱۱ تاکنون، ۵۲ نفر از اعضای شورای میهنی کردهای سوریه را به قتل رسانده و مرتکب ۳۱۱ مورد دیگر از نقض حقوق علیه مخالفان کرد خود شده که شامل آدم ربایی، دستگیری و شکنجه می شود.”
این هنرمند لینک سایتی را نیز آورده که متعلق به فعالان سوری است که در آن به این موارد اشاره شده است.


در همین راستا خبرگزاری (EHA) با اشاره به رفتار خشن و تند گروه تجزیه طلب پ.ک.ک علیه منتقدان و مخالفان خود به اقدامات این گروه در کشتن مخالفان و منتقدان اشاره می کند و در صفحه توئیتری خود به چند مورد از رفتار پ.ک.ک علیه مخالفان می پردازد. این خبرگزاری در صفحه توییتر خود نوشت::
” نیروی سوریه دموکراتیک/پ ک ک همچنان مخالفان خود را ناپدید می کند و ۹۷ نفر از جمله زندانیان سیاسی را هنوز در بند نگه داشته و شکنجه در زندان نیز امری روزانه است.”
این خبرگزاری به استناد شبکه حقوق بشر سوریه می نویسد:
“خودگردانی کردی به سیاست دستگیری خودسرانه و شکنجه هنوز هم ادامه می دهد.”
این خبرگزاری در ادامه به یک مورد دیگر اشاره می کند و می نویسد: “بارزان حسین فعال رسانه ای بایستی آزاد شود و باید به سیاست ناپدید کردن اجباری مخالفان پایان داد.”

“ملتم آریکان”، یک روزنامه نگار ترکیه نیزدر صفحه شخصی خود، به برخورد گروه خشونت طلب پ.ک.ک در قبال مخالفان و منتقدان خود پرداخته و آن را با آستانه تحمل صفر معرفی کرده و می نویسد این گروه در برخورد با مخالفان فقط یک گزینه دارد و آن هم قتل است. این روزنامه نگار چنین می نویسد:
“پ ک ک بیش از ۱۵ هزار مخالف خود را به قتل رسانده است و هر روز بیش از پیش این را ادامه می دهد. “طاهر الچی” مخالف سیاست خندق و درگیری های یگان های جوانان انقلابی (پ.ک.ک) نیز توسط آن به قتل رسید.”

گفتنی است “طاهر الچی” رئیس کانون وکلای دیاربکر و شخصیتی مشهور بود و هنگام قرائت بیانیه ای علیه جنگ خندق ها، در دیاربکر کشته شد و بسیاری از رسانه ها و کارشناسان نیز پ ک ک را متهم ردیف اول معرفی کردند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی