سایز متن   /

رسانه های اقلیم کردستان عراق طی گزارشی از ایجاد پایگاه نظامی ترکیه بر قله کوه دیل در منطقه برادوست از توابع استان اربیل خبر دادند.
به گزارش کورد پاریز، شبکه تلویزیونی ان. آر. تی گزارش داد که نظامیان ترکیه که وارد عمق ۳۰ کیلومتری خاک اقلیم کردستان شده اند، بر قله کوه دیل در منطقه برادوست از توابع استان اربیل اقلیم کردستان که در مثلث مرزی میان عراق، ترکیه و ایران واقع شده است، اقدام به ایجاد پایگاه نظامی کرده و از این طریق منطقه را علیه پ.ک.ک تحت نظارت خود درآورده است.
بنابر این گزارش، درگیری های روزانه میان آنان و نیروهای پ.ک.ک، زندگی و امنیت ساکنین این مناطق را مختل کرده و از سوی دیگر جنگنده های ارتش ترکیه نیز به صورت مستمر ده ها روستا در این منطقه را به هدف پ.ک.ک، بمباران می کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی ان. آر. تی، فاصله پایگاه های مذکور، با روستاهای لیلکان، بنه سا و ناومیرگان کمتر از ۴ کیلومتر است و ۲۵۰ روستای منطقه نیز در میدان درگیری های پ.ک.ک، و ترکیه قرار گرفته و دچار آسیب و خسارات شدید می شوند.
از سوی دیگر به دلیل درگیری ها و حملات نظامی ترکیه بخش بزرگی از پوشش گیاهی این مناطق دچار آتش سوزی های گسترده شده و از بین رفته است.
منطقه برادوست به عنوان منطقه ای استراتژیک محسوب شده و نیروهای پ.ک.ک، از سال های گذشته تاکنون در این منطقه مستقر هستند و این امر عامل حمله ترکیه به این مناطق شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی