سایز متن   /

در پی حملات ترکیه، منطقه کوهستانی ایکیاد در استان یوکسک اوا (گور) از عناصر پ.ک.ک پاکسازی شد و مردم محلی کرد به این مناسبت جشن و سرور بر پا کردند.
به گزارش کورد پاریز، حضور اعضای مسلح پ.ک.ک در مناطق کوهستانی جنوب شرقی ترکیه مانع رشد و توسعه اقتصادی و سبب ایجاد مشکلات زیادی برای روستائیان شده است. خبرگزاری (EHA) ضمن گذاشتن فایل جشن در صفحه توئیتری خود در این زمینه نوشت:
“شهروندان ترکیه در منطقه یوکسک اوا به مناسبت پاکسازی منطقه کوهستانی ایکیاد از تروریسم پ.ک.ک، جشن و هلهله برگزار کردند.”

گفتنی است یکی از عوامل موفقیت ترکیه در پاکسازی منطقه از پ.ک.ک همکاری نیروهای مردمی است.
دولت ترکیه از دو سال پیش عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور و همچنین شمال عراق آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.
مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق و سوریه محل استقرار عناصر گروه پ.ک.ک است.
چندی پیش نیز اردوغان در نشست فراکسیون پارلمانی حزب عدالت و توسعه اظهار داشت: عملیات ما در شمال عراق تا پاکسازی کامل قندیل و سنجار از حضور نیروهای پ.ک.ک ادامه خواهد یافت. ما همچنین قصد داریم منطقه «تل أبیض» تا «القامشلی» در شمال سوریه را از تروریست‌ها پاک کنیم.
گروه تجزیه طلب پ.ک.ک در لیست گروه های تروریستی ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد. این گروه بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت. پ.ک.ک از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از ۴۰هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۳۰ ساله کشته شدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی