سایز متن   /

جریان سیاسی نسل جدید اقلیم کردستان عراق به رهبری “شهسوار عبدالواحد” اعلام کرد؛ در صورتیکه احزاب حاکم اقلیم کردستان در جبهه سیاسی سائرون و نصر قرار گیرند از عضویت در آن منصرف خواهد شد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از شبکه تلویزیونی ان آر تی، “آرام سعید” عضو شورای عالی حرکت نسل جدید اقلیم کردستان عراق در سخنانی گفت: در مسئله تشکیل بزرگترین ائتلاف پارلمان عراق، ما حاضر نیستیم در ائتلافی که حاکمیت اقلیم کردستان حضور دارند مشارکت کنیم.

وی افزود اگر حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) و اتحادیه میهنی (یکیتی) به هم پیمانی( نصر- سائرون) ملحق شوند ما از این ائتلاف خارج می شویم و به هیچ وجه حاضر نیستیم در سطح عراق و اقلیم کردستان با حاکمیت متحد شویم. ایشان هم چنین گفت دو حزب حاکم اقلیم کردستان احزابی خانوادگی هستند و حرکت نسل جدید دنباله رو هیچ حزبی نیست.

حرکت نسل جدید را می توان متفاوت از دیگر جریان های سیاسی اقلیم کردستان عراق دانست. این حزب جدید التاسیس، ائتلاف با یکیتی و پارتی را خط قرمز دانسته و تاکید کرده است تنها در صورتی آماده فعالیت مشترک با جریان های چهارگانه منتقد کردی خواهد بود که با دو حزب حاکم وارد هیچ ائتلافی نشوند و حتی از اداره محلی استان های اقلیم نیز خارج شوند. حرکت نسل جدید به صورت مستقل وارد عرصه گفتگوهای تشکیل کابینه جدید با دیگر جریان های سیاسی عراق شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی