سایز متن   /

ساکنان منطقه برادوست اقلیم کردستان عراق از حضور نیروهای تجزیه طلب پ.ک.ک و حملات مستمر ارتش ترکیه به مواضع آنها به تنگ آمده اند و عامل بدبختی ساکنان منطقه را حضور پ.ک.ک در اقلیم می دانند.

به گزارش کوردپاریز، ساکنان منطقه برادوست می گویند: با وجود نیروهای مسلح پ.ک.ک و بر اثر حملات مداوم جنگنده های ارتش ترکیه همه زندگی آنها نابود شده و حتی از ترس حملات شب ها هم  نمی توانند بخوابند. آنها می گویند بر اثر توافق ترکیه با دولت عراق و اقلیم کردستان حملات روز به روز بیشتر می شود و زندگی آنها در معرض خطر قرار دارد.

مردم روستای آلکان نیز می گویند باغ ها، مزارع و دام های آنها نیز از هدف حملات در امان نیستند. مراتع زیادی از بین رفتند حتی از ترس بمباران گوسفندان را هم نمی توانند به چرا ببرند.

ساکنان برادوست می گویند بسیاری از روستاهای این منطقه از ترس حملات و بمباران خانه و کاشانه خود را رها و به مناطق دیگر پناه برده اند.

مردم می گویند حضور این گروه بی ثباتی در منطقه را به دنبال داشته و تاثیرات منفی بر روی زندگی اهالی روستا گذاشته است چرا که شبه نظامیان پ.ک.ک دائما از اهالی  زورگیری کرده و کسانی که راضی به این کار نمی شوند را مجازات می کنند. پ.ک.ک حتی از روستاهایی که از سوی دولت معاف از مالیات هستند هم به زور پول جمع آوری می کند

گفتنی است اقلیم کردستان بارها از پ.ک.ک خواسته منطقه را ترک کند تا به خاطر حضور آنها در بین مردم؛ شهروندان و ساکنان بی گناه قربانی نشوند اما پ.ک.ک به درخواست های اقلیم بی اعتنا بوده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی