سایز متن   /

“الهام احمد” از سران ارشد مذاکره کننده با دولت مرکزی سوریه می گوید کردهای این کشور نه خواهان جدا شدن هستند و نه در فکر تشکیل کشوری مستقل.

به گزارش کورد پاریز، کردهای سوریه از اواخر ماه گذشته میلادی و به دعوت دولت مرکزی سوریه دو بار با مقامات دمشق دیدار کرده و درباره سرنوشت مناطق تحت اشغال خود گفت و گو و مذاکره کرده اند.

“الهام احمد” از مقامات کرد سوریه و رییس مشترک شورای دموکراتیک سوریه که در مذاکرات با دولت سوریه شرکت داشته به روزنامه وال استریت ژورنال گفته است هفته گذشته هیئت ما دوباره به دمشق رفت تا گفتگوها را ادامه دهد اما پیشرفتی حاصل نشد.

“الهام احمد” تاکید کرد که کردها به دنبال راه حل سیاسی هستند و فکر نمی کنند که دولت به دنبال تهاجم نظامی به مناطق تحت کنترل کردها باشد زیرا کردها هیچ وقت به دولت حمله نکرده و بهانه ای نیز برای تهاجم نظامی دمشق وجود ندارد.

این مقام ارشد کردهای سوریه تاکید کرد که کردهای سوریه نه به دنبال جدایی از سوریه هستند و نه تشکیل کشور مستقل و کسب استقلال.

این سخنان “الهام احمد” در حالی است که دولت مرکزی اخیرا به کردها هشدار داده است تا مناطق تحت اشغال خود را هرچه زودتر به نیروهای سوریه واگذار کنند و اگر نتوانند با مذاکره مناطق را تحویل دهند با تهاجم نظامی مواجه خواهند شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی