سایز متن   /

با گذشت چند روز از قتل زکی شنگالی فرمانده عالیرتبه پ.ک.ک در منطقه شنگال در استان موصل عراق جزئیات جدیدی از عملیات ارتش ترکیه برای ترور وی فاش شده است.

به گزارش کورد پاریز منابع خبری نزدیک به پ.ک.ک اعلام کردند: قاسم ششو فرمانده نیروهای پیشمرگه حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) محل اختفا و مختصات نقطه جغرافیایی کاروان خودروهای زکی شنگالی فرمانده عالیرتبه پ.ک.ک را در اختیار فرمانده ارتش ترکیه مستقر در پایگاه روستای بعشیقه (استان موصل) گذاشته است و ساعاتی بعد کاروان خودروهای زکی شنگالی از سوی جنگنده های ترکیه مورد هدف قرار گرفت که در اثر آن این فرمانده ارشد پ.ک.ک کشته شد.

در همین حال خبرگزاری گروه پ.ک.ک روز شنبه بیانیه شورای رهبری پ.ک.ک را منتشر ساخت که این گروه در آن خواستار پاسخگویی حزب دمکرات کردستان عراق به خبر نقش داشتن عوامل پارتی در قتل زکی شنگالی شده است.

در این بیانیه به دیدارهای اخیر مقامات ترک و عراقی، تماس میان سازمان جاسوسی ترکیه با نهادهای امنیتی حزب دمکرات و اتحادیه میهنی کردستان و سفر یک ژنرال آمریکایی به آنکارا اشاره و احتمال گفتگوی پنهانی و معامله طرفین بر سر قتل زکی شنگالی مطرح شده است.

از سوی دیگر “مراد کارایلان” عضو ارشد پ.ک.ک نیز تهدید کرد بزودی انتقام خون زکی شنگالی را از عاملان خواهیم گرفت.

روز چهارشنبه ۱۵ آگوست جنگنده های ترکیه به کاروان خودروهای زکی شنگالی فرمانده ارشد پ.ک.ک در روستای کوچو از توابع شنگال در استان موصل حمله کردند که در اثر آن زکی شنگالی کشته شد. زکی شنگالی از مهره های کلیدی گروه پ.ک.ک محسوب می شد و در طول بیش از ۳۰ سال عضویت در پ.ک.ک مسئولیت های مهمی را در این گروه به عهده داشت. وی طی سالهای اخیر فرمانده شاخه نظامی پ.ک.ک در شنگال بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی