سایز متن   /

یک منبع آگاه در اتحادیه میهنی کردستان عراق (یکیتی) اعلام کرد گروه خیانت ۱۶ اکتبر (جناح خانواده طالبانی) بین دو حزب پارتی و یکیتی سنگ اندازی می کند.

به گزارش کورد پاریز، یک خبرگزاری وابسته به بارزانی نیز می نویسد خانواده طالبانی در یکیتی خائن است و تلاش می کند تا بخش های دیگر یکیتی روابط خود با پارتی را عادی نکنند.

“شوان محمد” مسئول شاخه ۵ پارتی نیز به روزنامه الحیات لندن گفت: گروه وابسته به خانواده طالبانی تلاش می کند تا روابط پارتی و یکتی خوب نشود و نتوانند با هم به بغداد بروند و لذا سنگ اندازی می کنند.

این در حالی است که حکومت اقلیم کردستان عراق پس از برگزاری رفراندوم تاوان سختی پس داد و اکنون با بحران جدی در سیاست داخلی خود مواجه است.

کناره‌گیری بارزانی از قدرت باعث شده است که هم آتش رقابت در درون حزب پارتی شعله‌ور شود و هم دیگر احزاب کردی برای به دست آوردن سهم بیشتری از قدرت به رقابت با حزب پارتی بپردازند.

حزب پارتی علاوه بر اینکه با اختلافات شدید درون حزبی مواجه است، با حزب اتحادیه میهنی و جنبش گوران بر سر ریاست بر اقلیم درگیر است.

تحت این شرایط، اقلیم کردستان برای حفظ بقا همانند گذشته، چاره‌ای جز مذاکره با بغداد و کشورهای منطقه ندارد. تفاوت این است که اقلیم کردستان این بار مجبور است از موضع ضعف و نه قدرت با بغداد معامله کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی