سایز متن   /

منابع محلی می گویند؛ “عبدالرحمان آپو” عضو کمیته ی مرکزی حزب دمکرات کردستان سوریه از عفرین به زندان پ.ی.د. در قامیشلو منتقل شده است.

به گزارش کورد پاریز به نقل از آواستا کورد،  “عبدالرحمان آپو” که یک سال پیش توسط نیروهای آسایش وابسته به پ.ی.د. (شاخه سوری پ.ک.ک) دستگیر و در عفرین زندانی شده بود پس از شکست سنگین ی.پ.گ. و فرار آن از عفرین به زندانی در قامیشلو منتقل شده است.

بنا بر این گزارش، منابع محلی می گویند این سیاستمدار وابسته به بارزانی و مخالف سیاست های پ.ک.ک از زندان پ.ی.د. در قامیشلو توانسته به خانواده خود اطلاع دهد در قامیشلو است. احزاب و گروههای کرد وابسته به بارزانی می گویند پ ک ک همه سیاستمداران و منتقدان خود به ویژه افراد با گرایش بارزانی را دستگیر و شکنجه می کند و گاهی به قتل می رساند.

این در حالی است که پس از به قدرت رسیدن شاخه پ.ک.ک در شمال سوریه موسوم به پ.ی.د. این گروه ده ها مخالف سیاسی خود و سیاستمدار کرد را زندانی کرده و اکنون از سرنوشت تعدادی زیادی از آنها اطلاعی در دست نیست.

شایان ذکر است حزب دمکرات کردستان سوریه موسوم به PDK-S از احزاب و جریانات سیاسی عضو شبکه ای با عنوان شورای میهنی کردهای سوریه ENKS  است.

اکثر سیاستمداران بازداشت شده که در زندان های مخفی پ.ک.ک در شمال سوریه محبوس هستند از اعضا و کادرهای شورای میهنی کرد در سوریه موسوم به ENKS هستند که اصلی ترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه است. شورای میهنی کرد در سوریه از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است و دارای یک بازوی نظامی ۱۵ هزار نفری با نام ” لشکر روژ” که گروه پ.ک.ک اجازه ورود نیروهای لشکر روژ به مناطق کردنشین سوریه را نمی دهد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی