سایز متن   /

در حالیکه حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) شرط کردها برای حضور در حکومت عراق را بازگرداندن مناطق مورد مناقشه عنوان کرده بود، از سوی احزاب پیروز در انتخابات مردود اعلام شد.

به گزارش کورد پاریز، “عبدالسلام برواری” عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان عراق در سخنانی اعلام نمود مسئله تشکیل حکومت جدید عراق در بغداد در هیئت عالی رتبه کردستان بررسی شده و شرط کردها برای حضور در حکومت عراق پایبندی بغداد به اجرای ماده ۱۴۰ قانون اساسی و  بازگرداندن مناطق مورد مناقشه است. وی همچنین افزود ما اداره کرکوک و مناطق مورد مناقشه از سوی حکومت فدرال را رد می کنیم.

ائتلاف الفتح نیز اعلام کرد؛ عراق درخواست و شروط احزاب کردی برای تشکیل فراکسیون بزرگ در پارلمان این کشور غیر قابل قبول دانست و عنوان کرد پیش‌ شرط کردها مبنی بر بازگشت پیشمرگه به مناطق مورد مناقشه از طرف بسیاری از ائتلاف‌های سیاسی عراق مردود است.

«عامر الفایز»، از اعضای ائتلاف الفتح نیز پیشتر اعلام کرده بود؛ با هیچ شرطی که به ضرر منافع ملی باشد، موافقت نمی‌کنیم.

بعد از همه‌پرسی غیر قانونی جدایی منطقه کردستان عراق در مهر ماه سال گذشته، اوضاع مناطق مورد مناقشه بین اربیل و بغداد از جمله استان کرکوک که نیروهای پیشمرگه از سال ۲۰۰۳ آن را به اشغال خود درآورده بودند، متشنج شد؛ چرا که ترکمن‌ها و عرب‌های این استان مخالف این همه‌پرسی بودند.

نیروهای فدرال عراق برای بازگرداندن امنیت به این مناطق وارد صحنه شد و در بیست و چهارم مهر ماه توانستند وارد شهر کرکوک شده و اوضاع این شهر را به دست بگیرند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی