سایز متن   /

سیاستمداران کرد سوریه می گویند روز به روز اوضاع مناطق کردنشین تحت کنترل شاخه پ.ک.ک در سوریه (پ.ی.د) بدتر می شود و شهرها و روستاهای کردنشین از جمعیت خالی می گردند .

به گزارش کورد پاریز به نقل از وبگاه رسمی حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) “نوری بریمو” عضو حزب دموکرات کردهای سوریه می گوید:  مناطق کردنشین سوریه با خطری جدی مواجه هستند و پ.ی.د. به هیچ چیزی که منافع مردم کرد در آن باشد توجه نمی کند و در راستای دشمنی با مردم کرد بصورت عمدی شهرها و روستاهای کردنشین را تخلیه می کند.

وی در ادامه گفت: تاکنون هیچ قدمی برای نزدیک کردن گروه های سیاسی کرد سوریه به همدیگر برداشته نشده است و با رویکرد خشن و نظامی گری شاخه پ.ک.ک در سوریه ( پ.ی.د.) اوضاع بسیار بدتر شده است و هیچ افقی شفاف برای مناطق کردنشین سوریه وجود ندارد چون احزاب کردی در آن حضور ندارند.

نوری بریمو گفت: پ.ی.د. در خدمت دشمنان کردهاست و اکنون کردها را زندانی می کند عفرین را به ترکیه واگذار کرد .

در همین حال “کاوه عزیز”  از دیگر مسئولان حزب دموکرات کردهای سوریه می گوید: وضعیت مناطق کردنشین سوریه اسفناک است. قبلا همه ساکنان عفرین کرد بودند اما اکنون فقط ۳۰ درصد آن را کردها تشکیل می دهند. در کوبانی و جزیر نیز کردها در اقلیت قرار دارند. پ.ی.د. عفرین، منبج و خیلی جاهای دیگر را برای منافع خود فروخت. قندیل هر دستوری بدهد آن را اجرا می کند. برای کردها هیچ کاری نکرده اند. مردم به پ.ی.د. اصلا اعتماد ندارند. آنها فقط کشتار و زندانی کردن را بلد هستند.

کاوه عزیز افزود: بیش از ۲۵۰ سیاستمدار کرد که عمدتا منتقد یا مخالف پ.ک.ک هستند اکنون در زندان های این گروه هستند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی