سایز متن   /

طی یک هفته اخیر نمادهای گروه پ.ک.ک و تصاویر عبدالله اوجالان رئیس زندانی این گروه از سطح شهر کردنشین قامیشلو (القامیشلی) در شمال سوریه برچیده شده اند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی، هزاران نفر از شهروندان کرد در شهر قامیشلو که از هواداران شورای میهنی کردهای سوریه موسوم به (ENKS)  هستند طی روزهای اخیر به اداره محلی شهر قامیشلو که در دست شاخه پ.ک.ک در سوریه است اعتراض کردند و فشار افکار عمومی باعث شد تا نمادهای پ.ک.ک و تصاویر اوجالان از سطح شهر برچیده شود.

شورای میهنی کردهای سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرده است  ساکنان قامیشلو به لحاظ اقتصادی و سیاسی در شرایط بسیار دشواری به سر می برند و گروه پ.ک.ک با سرکوب منتقدان و مخالفان و بازداشت روزنامه نگاران مستقل و نیز فساد اقتصادی عامل مشکلات فعلی مردم قامیشلو است.

یحیی قاسم دیرکی روزنامه نگار کرد سوری می گوید: پس از سقوط عفرین و فرار شبه نظامیان پ.ک.ک از این شهر اکنون خطر خارج شدن کنترل قامیشلو از دست پ.ک.ک بسیار جدی است ، از همین رو شبه نظامیان پ.ک.ک تدابیر شدید امنیتی در این شهر ایجاد کرده و هر گونه اعتراض به اداره محلی را سرکوب می کنند.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی