سایز متن   /

روزنامه واشنگتن تایمز می نویسد آمریکا از یک سو شبه نظامیان وابسته به پ.ک.ک در سوریه را همپیمانی گرانقیمت برای خود می خواند و از سوی دیگر با ترکیه برای بیرون راندن شاخه نظامی پ.ک.ک از منبج به توافق رسیده است.

به گزارش کورد پاریز آمریکا و ترکیه پس از ماهها مناقشه بر سر حضور نیروهای پ.ک.ک در شهر منبج که در غرب فرات که خط قرمز ترکیه محسوب می شود، روز چهارم ژوئن بر سر خروج نیروهای کرد و اداره این شهر توسط نیروهای محلی با همکاری نیروها این کشور به توافق رسیدند.

روزنامه واشنگتن تایمز امروز در گزارشی نوشت: آمریکا و ترکیه به گشت های مراقبتی در منبج که توافق بر سر آن به دلیل بیم از برخورد نظامی میان این دو عضو ناتو امضا شد، دست زده اند اما این مسئله باعث شد نیروهای پ.ک.ک که همپیمان آمریکا در مبارزه با داعش در سوریه هستند، مجبور به ترک منطقه ای شوند که با همکاری آمریکا آن را از کنترل داعش خارج کردند.

واشنگتن تایمز با اشاره به تاکید آمریکا بر ادامه حمایت از نیروهای کرد سوریه در زمینه آموزش نظامی نوشت: واشنگتن که به همراهی کردها در جنگ با داعش نیاز دارد و نمی خواهد آنها فکر کنند به طور کامل نادیده گرفته شده اند، سعی می کند هم آنکارا را در سوریه راضی نگاه دارد و هم کردها را قانع کند که آنها را به طور کامل رها نکرده است.

بر اساس این گزارش، برخی از مقامات وزارت دفاع آمریکا در هفته های اخیر همچنان بر اهمیت حمایت آمریکا از شاخه نظامی پ.ک.ک در سوریه تاکید کرده اند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، توافق این کشور با ترکیه بر سر منبج به منظور جلوگیری از قلمروگشایی های جدید ترکیه در شمال سوریه و احتمال درگیر شدن نیروهای دو طرف در منبج صورت گرفته است.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی