سایز متن   /

فرماندار شنگال ( سنجار) در استان موصل عراق  با تکذیب اخبار منتشر شده مبنی بر استقرار نیرو‌های پ‌ک‌ک در این شهر، اعلام کرد که این شهر آماده برگزاری انتخابات است.

«به گزارش کورد پاریز فهد حامد» فرماندار شهرستان «سنجار» در غرب استان «نینوی»، اخبار منتشر شده مبنی بر حضور نیرو‌های گروه جدایی طلب  پ. ک. ک در این شهرستان را تکذیب و اعلام کرد که از زمان استقرار نیرو‌های امنیتی مشترک در این شهر، امنیت کامل برقرار است.

وی در گفت‌وگو با «موازین نیوز» اظهار داشت: پس از عقب‌نشینی نیرو‌های پ.ک.ک و واگذاری پرونده امنیت این منطقه به نیرو‌های ارتش و پلیس فدرال و نیرو‌های الحشد سنجار، وضعیت امنیتی باثباتی برقرار شده و هیچ خطری دیگر وجود ندارد.

حامد حضور نیرو‌های پ. ک. ک. در سنجار را تکذیب و اعلام کرد که کلیه نیرو‌های این گروه بسوی اراضی سوریه عقب‌نشینی کرده‌اند و سنجار با وجود مشکلات فنی مربوط به کمیساریای عالی انتخابات که نیازمند تلاش بیشتر برای رفع آن‌ها هستیم، آماده برگزار انتخابات است و کلیه مشکلات باید رفع شود تا شهروندان بتوانند در این انتخابات شرکت کنند.

رسانه های عراقی می گویند در پی تهدید ترکیه به حمله به خاک عراق به دلیل حضور پ‌ک‌ک در سنجار، عناصر این گروه، اغلب مناطق اطراف سنجار را نیز تخلیه کردند.

وزارت امور خارجه ترکیه خبر عقب نشینی عناصر پ.ک.ک از شنگال را نادرست خواند و اعلام کرد: گروه پ.ک.ک در پوشش برخی از احزاب دیگر همچون PADE که با ادعای دفاع از کردهای ایزدی فعالیت می کنند در منطقه شنگال حضوردارد.

 

 

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی