سایز متن   /

ده ها نفر از نخبگان، فعالان مدنی و روزنامه نگاران در مناطق کردنشین سوریه با امضای یک طومار از گروه پ.ک.ک خواستند به سیاست سرکوب فعالان سیاسی و منتقدان پایان دهد و سیاستمداران کرد را از زندان آزاد کند.

به گزارش کورد پاریز به نقل از پایگاه Rojavanews پس از به قدرت رسیدن شاخه پ.ک.ک در شمال سوریه موسوم به پ.ی.د. این گروه ده ها مخالف سیاسی خود و سیاستمدار کرد را زندانی کرده و اکنون از سرنوشت تعدادی زیادی از آنها اطلاعی در دست نیست.

نخبگان، فعالان مدنی و روزنامه نگاران  در نامه اعتراضی خود اعلام کردند: عبدالرحمن آپو ، ادریس علو و احمد سیدو در عفرین از جمله سیاستمداران زندانی پ.ی.د هستند که اکنون از سرنوشت آنها هیچ اطلاعی در دست نیست.

همچنین، گروه پ.ک.ک “بهزاد دورسین” مسئول جنبش اصلاحات کردی و “نعمت داود ” رئیس حزب برابری کرد را زندانی کرده و خبری از آنها در دسترس نیست.

اکثر سیاستمداران بازداشت شده که در زندان های مخفی پ.ک.ک در شمال سوریه محبوس هستند از اعضا و کادرهای شورای میهنی کرد در سوریه موسوم به ENKS هستند که اصلی ترین رقیب پ.ک.ک در مناطق کردنشین سوریه است. شورای میهنی کرد در سوریه از حمایت مالی و تسلیحاتی مسعود بارزانی برخوردار است و دارای یک بازوی نظامی ۱۵ هزار نفری با نام ” لشکر روژ” که گروه پ.ک.ک اجازه ورود نیروهای لشکر روژ به مناطق کردنشین سوریه را نمی دهد.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی