سایز متن   /

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه بار دیگر آمریکا را به ارسال سلاح برای جدایی طلبان پ.ک.ک متهم کرد و گفت: این بدان معناست که ما از سوی شریک راهبردی خود تهدید می شویم.

به گزارش کورد پاریز، رجب طیب اردوغان در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان.تی.وی ترکیه افزود: ‘ما با پول خود نمی توانیم از آمریکا سلاح بخریم، ولی متاسفانه ایالات متحده آمریکا و نیروهای ائتلاف بین‌المللی تسلیحات و مهمات را به رایگان در اختیار گروه‌های تروریستی همچون پ.ک.ک می‌گذارند.’
وی آمریکا را ‘منبع تهدید’ ترکیه عنوان کرد و افزود: ما در داخل ترکیه ضربان سنگینی به تروریست ها وارد کردیم و در خارج از مرزهای ترکیه هم بیش از چهار هزار و ۲۵۰ نفر از آنها را از پای در آوردیم ولی این تروریست ها از طرف آمریکا همچنان حمایت می شوند.
وی با طرح این سوال که ‘پایگاه های ایجاد شده غرب و آمریکا در شمال سوریه با چه هدفی تاسیس شده است؟’، بیان کرد: معلوم است که تمام غربی ها طرح های خطرناکی علیه ترکیه دارند.
وی همچنین گفت: ترکیه در سه سال اخیر بیش از ۱۶ هزار تروریست پ.ک.ک و بازوی نظامی این گروه در سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) را در داخل خاک ترکیه و نیز در شمال عراق و سوریه از پای در آورده است.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی