سایز متن   /

یک کارشناس امنیتی در اقلیم کردستان می گوید  گروه پ.ک.ک باید به طور کامل از شنگال (سنجار) در استان موصل عراق خارج شود و ماندن بخشی از نیروهای آن به عناوین مختلف باعث سلب امنیت شنگال است و می تواند سبب ویرانی منطقه گردد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از وبگاه رسمی حزب دمکرات کردستان عراق، “آزاد ابوبکر” عضو سابق کمیسیون امنیت مجلس عراق می گوید با این که گروه پ.ک.ک اعلام کرده نیروهای خود را از شنگال خارج می کند اما در عمل نیروهای آن در این منطقه همچنان حضور دارند و این می تواند سبب ویرانی شنگال شود. من شخصا کسی را دیدم که می گفت گروه پ.ک.ک در شنگال نمانده اما فرد کنار دست او با لباس گروه پ.ک.ک و با عکس اوجالان نشسته بود و این سند است و نشان می دهد گروه پ.ک.ک هنوز هم در شنگال حضور دارد. حضور گروه پ.ک.ک می تواند شنگال را نیز همانند عفرین و موصل ویران کند.

در همین حال شبکه تلویزیونی رووداو نیز گزارش داد که “شیخ اسماعیل”  مسئول روحانی زیارتگاه شیخ شرف الدین مقام معنوی کردهای ایزدی از گروه پ.ک.ک خواست اگر واقعا به کردها علاقه دارد و می خواهد به کردها کمک کند بهتر است سریعا شنگال را ترک کند. وی می گوید اظهارات مسئولان ترکیه در مورد شنگال سبب نگرانی مردم ایزدی شده و می گویند اگر حمله ای علیه شنگال صورت گیرد همه شنگال از جمله اماکن مقدس کردهای ایزدی ویران خواهد شد.

شیخ اسماعیل می گوید: در شنگال ۲۸ مکان مقدس وجود دارند و تاکنون نیز ۷۲ دوبار کردهای ایزدی قتل عام شده اند. ما نمی خواهیم یکبار دیگر این مسائل تکرار شوند.

این شیخ ایزدی گفت: اگر گروه پ.ک.ک می خواهد در حق کردهای ایزدی خوبی کند باید سریعا از شنگال خارج شود ما نمی خواهیم به خاطر حضور گروه پ.ک.ک به ما حمله شود. در سال ۲۰۱۴ مصیبتی بزرگ به ما وارد شد و نمی خواهیم آن فاجعه تکرار شود.

گفتنی است در سال ۲۰۱۴ نیروهای بارزانی شهر را با جمعیت آن به داعش واگذار کردند و داعش چند هزار نفر زن و کودک ایزدی را اسیر کرده و به عنوان برده فروخت.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی