سایز متن   /

مراد کارایلان فرمانده ارشد نظامی گروه جدایی طلب پ.ک.ک با انتقاد از موضع آمریکا در مقابل حمله ارتش ترکیه به شهر عفرین در شمال شرقی سوریه گفت: موضع آمریکایی‌ها در خصوص عفرین منطقی و مناسب نیست.

به گزارش کورد پاریز، مراد کارایلان در مصاحبه با رسانه‌های پ.ک.ک افزود: موضع آمریکا که اعلام کرده است آنها نسبت به حمله ارتش ترکیه به عفرین نگران هستند منطقی نیست، آنها به خوبی می دانند که  اقدامات ارتش ترکیه در حمله به شمال سوریه باعث تقویت داعش خواهد شد اما بخاطر منافع خویش در مقابل آن سکوت کرده اند.
این انتقادها در شرایطی رخ داد که آمریکایی‌ها تاکنون در خصوص حمله ترکیه به عفرین  تنها به صدور بیانیه و ابراز نگرانی بسنده کرده و علیرغم درخواست پ.ک.ک از آنها برای موضع گیری جدی اما آمریکایی‌ها سکوت اختیار کرده اند.
به اعتقاد کارشناسان سیاسی حمله ارتش ترکیه به شهر عفرین و سکوت آمریکایی‌ها بار دیگر نشان داد که کردها وسیله ی مصالحه و معامله در سوریه قرار گرفته‌اند.
سکوت آمریکایی‌ها ، گروه پ.ک.ک را به سوی همراهی و توافق با دولت مرکزی سوریه سوق داد . بیش از ۴۲ روز است ارتش ترکیه عملیاتی را تحت عنوان « شاخه زیتون» در شمال شرقی سوریه به منظور کنترل بر شهر عفرین آغاز کرده است.

پیش از این عدم همراهی آمریکا با همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق، خشم بارزانی ها را در پی داشت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی