سایز متن   /

یکی از اعضای پارلمان منطقه کردستان عراق از ناپدید شدن هفتصد میلیون دلار از درآمدهای نفتی این منطقه خبر داد.

به گزارش کورد پاریز به نقل از شبکه تلویزیونی الاتجاه عراق، «علی حمه صالح»، معاون رئیس کمیسیون مالی پارلمان محلی اقلیم کردستان عراق گفت بیش از هفتصد میلیون دلار از درآمدهای نفتی این منطقه در طول دو ماه ناپدید شده است.

صالح گفت در دو ماه گذشته درآمدهای نفت صادرشده از منطقه کردستان به بیش از یک میلیارد و دویست میلیون دلار رسید.

وی افزود منطقه کردستان در طول این دو ماه، پانصد میلیون دلار را برای حقوق کارمندان هزینه کرد و این به معنای آن است که بیش از هفتصد میلیون دلار به دست طرف ناشناسی ناپدیده شده است.

افشای فسادهای نفتی در اقلیم کردستان در حالیست که حکومت محلی اقلیم کردستان عراق در پی اقدام به فروش مستقل نفت و عدم تحویل آن به بغداد که منجر به قطع بودجه ارسالی اقلیم از سوی دولت فدرال عراق شد با کسری شدید بودجه روبرو گشته و علیرغم کاهش حقوق کارکنان به بیش از یک سوم نیز نتوانست آن را به طور روتین و ماهیانه به معلمان پرداخت کند.

معلمان ناراضی در اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه گذشته براساس اعلام قبلی در بسیاری از شهرهای استان سلیمانیه به خیابانها ریخته و ضمن تاکید مجدد بر بایکوت حضور در کلاس های درس نسبت به عدم پرداخت حقوق خود اعتراض کردند.

این معلمان که بیش از ۳ سال است با مشکل کاهش حقوق به یک سوم و عدم پرداخت ماهیانه و تاخیرهای چندماهه روبرو هستند، امروز بار دیگر با حضور در خیابانهای شهرهایی چون سلیمانیه، رانیه و کفری به وضعیت نابسامان معیشیتی خود اعتراض کردند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی